Hedda + tåg = sant!

Idag var min mamma och jag ute på äventyr! Vi åkte tåg till farmor i Mjölby! Det var allra första gången jag åkte tåg, men jag kan lova att det inte var den sista för ååååh vad roligt det var!



Min morfar körde mig och mamma till stationen. Morfar var lite mallig över att få vara med vid premiären.



Liten Hedda vid stor rulltrappa.



Här står jag och spejar. Snart kommer nog mitt tåg!!



Väl uppe på tåget blev jag så stirrig att lockarna försvann. Det fanns väldigt mycket att titta på och när mamma sa att jag skulle plocka ihop mina saker för att vi var framme bröt jag ihop ganska så jättemycket och sa "Ja vill åka meee tååg!". Men eftersom pappa skulle möta upp oss gav jag med mig lite och lät mig motvilligt bäras av tåget.



Hos farmor bjöds det på mat som jag inte var så intresserad av (men mamma tyckte att det var jättegott!). Vad som var desto mer spännande var blodtrycksmanschetten och stetoskopet som faster Agnetha hade med sig. På bilden är ovanför undersöker Dr Hedda Agnetha och Pluto på samma gång. Jag kom fram till att alla var sjuka och beordrade dem att hosta och äta mesin [medicin]. Sen blev alla friska igen. Jag är kanske världens bästa doktor.

Framåt eftermiddagen åkte pappa, mamma och jag till Markus, Noy och Nong för att fira Nong som fyllt år. Jag lekte och grejade med alla småsaker som jag hittade där och skrattade så mycket att jag satte i halsen. Tur att jag kan det där med att hosta...

Kommentarer
Postat av: Pappa Andreas

...och vi ska åka en massa mer tåg sötnos!

2009-10-28 @ 09:11:39
Postat av: mormors kusin Britt

Skrev en kommentar häromdagen,glömde nog trycka på skicka knappen.

Du är verkligen en härlig tjej Hedda,snackar hela tiden.Roa kan du också göra.Jag tycker också det är kul att åka tåg.Det får du se till att göra fler gånger.Kram till dig.Hälsa mor och far.

2009-10-30 @ 09:57:26
Postat av: Emelie

hade missat att det kommit nya uppdateringar här! jättekul i alla fall, måste titta in oftare :)

Kram

Emelie

2009-10-30 @ 18:40:42
Postat av: Micha

Visst är det kul att åka tåg. Vad stor du blivit nu och vilken sötnos du är. Du är min favorittjej.

Vi måste träffas snart när mamma och du är lediga.

Hälsa mamma och pappa, även morfar måste du hälsa.

2009-10-30 @ 21:30:57
Postat av: Mona

OJ vilken stor tjej du blivit! Ett riktigt äventyr att åka tåg och vet du, på en del tåg kan man tom få se när lokföraren kör.

Kramar till er....

2009-11-01 @ 15:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0