Det lilla hembiträdet

Oj, vad det har gått lång tid sedan min mamma uppdaterade här. Ni har gått miste om så mycket häftiga Hedda-saker, era stackare. Jag ska försöka uppdatera er på det viktigaste.

Dagis är toppen, ska ni veta. Jag har så roligt där med de andra barnen. Rutschkanorna är bäst. Mamma höll på att få dåndimpen när min fröken berättade för henne att jag kan åka den stora utomhusrutschkanan alldeles själv. Mamma verkar inte fatta att jag är en stor tjej nu!

Nä, nu är det dags för lite bilder. Kolla här:



Nåt av det bästa jag vet är när pappa spelar gitarr medan jag pysslar med annat. Jag går och hämtar pappa, drar med honom till gitarren, pekar på golvet och väntar tills han sätter sig ner och börjar spela. Sedan hittar jag på nåt att göra och aja baja pappa om du slutar spela! Då blir jag ARG!!



Vi var och hälsade på hos farmor förra helgen och nån ställde en chipsskål på bordet. Inom tre sekunder var jag där och hade båda händerna och munnen full med chips. Mamma och pappa visste inte ens att jag gillade chips, men det gör jag!!



Så här snygg är jag när jag ska hjälpa till att diska.



En dag var mamma tvungen att plugga så då fick pappa och jag snällt finna oss i att gå till lekparken. Jag hade inget emot det alls! Här har jag förresten på mig den mest opedagogiska mössa mamma kunde hitta. ALLA tror att jag heter Svea när jag har den på mig. Förstår inte folk att det är märket som heter svea? Ser jag inte ut som en Hedda eller??



Här busar jag med pappa.



Var är Hedda??



Tittut (med rinnande snor)!



När vi kom tillbaks från lekparken var mamma klar så då tyckte jag att vi skulle baka en äpplekaka!



Baka baka vispa vispa!



Jag var inte helt intresserad av resultatet.



Helgmys med Teletubbies både på TV och i knät.



Här diskar pappa och jag frukostdisken. Jag är faktiskt jättebäst på att diska!!



Det är inte helt enkelt att ta kort på mig när jag jättelycklig...



... ja, som sagt... Inte enkelt.


Kommentarer
Postat av: Mona

UNDERBART äntligen lite kul att läsa och titta på. Massor med bra kort som vanligt. Stora damen har du blivit och vad mycket du har lärt dej!! Därför är det så viktigt att vi får följa dej så vi känner igen dej, lilla guman. Nu väntar jag på besök!!! Kramar i massor

2008-09-22 @ 16:59:50
Postat av: Micha

Hej på dig lilla sötnos. Äntligen lite nya bilder. Har väntat i evighet på det. Jag längtar efter att få träffa dig nu Hedda, det var så längesen nu. Du får säga till din mamma att hon blir lite flitigare med bloggen.

Ha det nu så jättebra... Bamsekramar från mig och "småtjejerna"

2008-09-22 @ 18:47:15
Postat av: Morfar

Nu är det dags för dig att själv ta hand om din blogg, din mamma har degat ihop fullständigt. Som du vet har ju elitserien startat och då gäller det att vi är med, tyvärr blir det nog lite tuffare för våra hjältar den här säsongen. Du finns i mina tankar all min vakna tid min lilla kompis och vän.

Puss på dig jag ringer imorgon!

2008-09-22 @ 20:26:29
Postat av: My

Jag håller med övriga. Äntligen en uppdatering. Jag undrar ju hur du har det nu när du har börjat på "dagis" och allt men det verkar ju går bra. Tycker att du ska ta med din mamma och komma och kolla in mitt nya hus. Så kan vi leka på mitt rum. Kram från My

2008-09-23 @ 08:32:08
Postat av: mormors kusin britt

Hej Svejs! Säger som dom andra äntligen,Trodde inte det var sant när nya bilder dök upp framför ögonen.Häliga kort,du är ju ingen lite bebis längre.Riktig liten hjälpreda mamma o pappa fått.Kul lära sig nya saker hela tiden.Skoj att du gillar förskolan,viktigt när man ska vara där många år.Må så gott lilla mysfia kram/gamkusinen

2008-09-23 @ 16:05:20
Postat av: Olivia

a hedda du får skälla på mamma lite som inte uppdaterar oftare, roligaste som finns att läsa om vad du har för dig ju:) tänk va stor du kommer vara när ja är hemma igen! du är ju redan 80 dagarn äldre än sista ja såg dig och stora förändringar har skett! saknar er<3

2008-09-24 @ 18:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0