Farmorbesök

I helgen var min farmor här och hälsade på mig! Hon längtade så efter mig och jag längtade ju efter henne också. Hon var nyfiken på om jag hade vuxit sedan sist och jag tror nog att hon fick en chock för jag har ju inte bara vuxit; jag är ju världens bästa tjej som kan en massa saker också!!

Farmor, pappa, mamma och jag firade min 9-månadersdag i lördags med att jag fick en tröja och en docka som kan skrika och skratta av farmor och en bok av mamma och pappa. Dagen efter åkte vi till mormor och morfars nya stuga och där blev jag firad igen och fick ett konstigt gosedjur och ytterligare en bok. Jag gillar det där med att bli firad.

Idag har mamma varit hos frissan, vilket verkligen behövdes. Hjälp, så konstig hon såg ut i håret. Medan hon var där var mormor och Noy här och lekte med mig. Jag skötte mig förstås bra hela tiden.

Just nu hjälper jag mamma att sortera tvätt och då ser det ut så här:

image398

image397

Hmm, hur gör mamma nu igen? Är detta en mössa??

image399

Mamma gjorde ett hårband av ett gardinomtag i mormors och morfars stuga. Jag är mycket snygg.

image400

Skrattar nästan ihjäl mig åt farmor som dansar med mig!

image401

Farmor lär mig stå själv.

Kommentarer
Postat av: Pappa Andreas

Världens bästa bebis är hela 9 månader!!! Puss!!!

2008-02-06 @ 13:17:36
Postat av: Mormors kusin Britt

Hej svejs mysfia.Du är ju bara så mysig.Det blev stuga för mormor & morfar. Tänk vad kul för dig till sommaren, då kommer du nog springa runt och köra järnet med de gamle.Idag ska jag gå och hämta min stora prinsessa på förskolan dom har droppin fika blir säkert kul. kram till dig/gamkusinen

2008-02-06 @ 13:42:04
Postat av: morfar

Tyvärr har jag inte hunnit titta på de senaste bilderna, som vanligt är du kanonbra och hur mysig som helst även på dessa. jag tror att du snart knallar iväg utan att hålla i någon, redan i söndags stod du ju en stund utan att någon häll i dig. En annan kul grej med dig det är din krypteknik, jag har aldrig sett något liknande
men fort går de, attan vad du far omkring mellan allt kul som händer runt dig. denna veckan är det lugnt med hockeyn din pappa behöver inte ora sig för att vi ska tråka honom. Heja HåååååååååååVeeeeeeeeeee!

2008-02-06 @ 21:57:28
Postat av: Micha

Hej Hedda. Min mail är [email protected].

2008-02-08 @ 18:35:16
URL: http://pyret77.blogg.se
Postat av: Morfar

Ibland hinner man knappt med att ha koll på din blogg och ibland blir man bara trött på din mamma. Suck,suck!
Något nytt??? Jag hörde av mormor att du passade på att hälsa på när knallskotten från Bodafors var hos henne, du hade tydligen kanonkul när du fick vara med de stora tjejerna och leka, lotsasfika, dansa jaga runt i din krypstil som påminner mycket om Susanna Kallur och hennes häckklipparstil.
Ikväll är det en tuff hockeymatch i Linköping, inte utan att jag känner lite oro. Vi som har tre av våra landslagskillar skadade, Davidsson, Törnberg och Petrasek dessutom är tydligen Pelle G sjuk, de kan bli tufft! Kanske
något för din förkylda pappa att glädja sig åt om nu LHC lyckas att slå vårt sargade HV71. Kanske jag tittar upp till er efter min träning. Pussar och massor av kramar från din främste beundrare!

2008-02-12 @ 17:51:52
Postat av: morfar

Ännu en gång kan vi vara stolta och glada över våra HV-krigare, jag befarade ju att det kunde bli tufft i Linköping med fyra av de mest framträdande spelarna borta, så fel jag hade 4-0, kan det bli bättre?
Nu får du faktist säga till mamma att datera upp bloggen!
Det är ju ingen som vet att du har stått utan stöd visserligen visste nog inte om det själv, inte heller är det någon som känner till att du även har lärt dig krypa på ett helt normalt sätt, har du riktigt bråttom då blir fortfarande häckklipparstilen ala Sanna Kallur.
Vi ses garanterat idag éftersom jag har semester i två dagar. Puss, puss, puss!

2008-02-14 @ 09:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0