Kalas och cykeltur

Min mamma har blivit tant. Hon fyllde 30 år i torsdags. Dessutom fyllde ju min pappa år 1 april så då fick jag helt enkelt ordna en fest åt mina jättegamla föräldrar. I lördags var det dags! Alla mina släktingar var bjudna och nästan alla kunde komma. Jag fixade festen i mormor och morfars stuga och bjöd på trerätters.

Mamma hade önskat sig en cykel åt oss och vet ni vad?? Hon fick en med barnsadel och hjälm till mig! Idag hade vi stor premiär för cykeln och jag tyckte att det var toppen att cykla, till och med så toppen att jag somnade på kuppen.

Idag har jag dessutom varit hos tandläkaren för första gången. Jag var jätteduktig och visade gärna mina fyra tänder. Tandläkaren tyckte att jag var jätteduktig och snygg.

Annars är det lite krig här hemma. Våra favorithockeylag är i SM-final. Mamma och jag säger heja HV! HV MÅÅÅL!

Nu ska jag visa lite bilder från kameran mamma fick av min pappa! Min pappa är snäll, fastän han hejar på fel lag.

image446

Morfar och jag sjunger för mamma. 

image454

Mitt under min matning fick mamma ännu mer paket!

image447

Pappa, mamma, jag, farmor, faster Lotta och Samuel sov över i stugan. Här morgonmyser jag och mamma.

image448

I tandläkarens väntrum.

image449

Här visar jag stolt upp alla mina fyra tänder.

image450

Leker Alexander Kyckling med mamma.

image451

Mamma och jag ska ut och cykla.

image452

Så här slutade cykelturen för mig. Snark!

Kommentarer
Postat av: Micha

Hej på dig sötnos!!!
Vilka fina bilder, jag hejar på HV oxå.
Kram....

2008-04-07 @ 20:11:30
Postat av: Mormors kusin Britt

Hej svejs! Ååååååååå vilken stressig period du haft Hedda med allt kalasandet.Inte konstigt att man somnar under cykelturen.Jättehärliga bilder som vanligt.Än en gång grattis till jubilaren El var det (tant)HA ha. kram/gamkusinen HEJA Hv dom kommer igen

2008-04-08 @ 14:06:16
Postat av: Emelie

Hedda, ditt hår blir bara rødare och rødare!! Så gulligt!

2008-04-09 @ 10:16:29
Postat av: FASTER OCH FARBROR

Hej Hedda!
Lika sot som vanligt och glad forstas!
Vi kunde ju inte narvara pa festen du hade for mamma och pappa men vi har hort av farmor att ni hade jattetrevligt!
Vi har det underbart pa var semester och tank att LHC vann forsta matchen. Men det hade vi redan raknat som sjalvklart! Tur du har en pappa i alla fall som haller pa ratt lag.
Puss
Agnetha och Bosse
ps. vi ses pa 1-arskalaset!

2008-04-09 @ 16:25:50
Postat av: Mona

Hoppas ni får många långa härliga cykelturer, fast i bättre väder än just nu, för här vräker snön ner.
Härliga kort som vanligt, men det hörs ju inte när ni sjunger för födelsedagsbarnet?! Kram på er

2008-04-09 @ 16:26:30
Postat av: Morfar

Tack för festen och att mormor och jag fick ha hand om dig hela dagen innan det var dags för fest!
Igag kan jag inte sortera blannd alla superlativ som kan gälla dig. Du bara är helt sanslöst underbar som i måndags kväll när du glömde bort att du inte kan gå utan knallade iväg fyra steg på väg till mig innan du kom på att du inte kan, underbart, eller ditt breda härliga leende och skratt när vi busar, jag blir nästan tårögd.
I kväll gäller det att vinna och sätta LHC på plats, vara vakna från första sekunden ich sedan fightas utan att hamna i utvisningsbåset, det går inte att ge LHC något extra det är de på tok för bra för. Heja HååååååååååååååVeeeeeeeeeee!!! Puss och kram!

2008-04-09 @ 16:44:34
Postat av: My

Hej Hedda! Tråkigt att det inte blev nån sång idag. Hade laddat för det. Visst är det roligt med cykel. Man ser ju så mycket. Vi får ut och cykla nån dag med våra mammor. Det kan de behöva :) Hoppas vi ses snart! Kram från My

2008-04-09 @ 18:31:50
Postat av: Pappa Andreas

*purr purr purr* säger det lilla vita lejonet :)
*puss puss puss* säger pappa Andreas :)

2008-04-10 @ 00:40:15
Postat av: morfar

Mellan hopp och förtvivlan i flera timmar, jag är helt slut! Äntligen vann vårat HV en finalmatch mot LHC, det blir fortsatt stenhårtm men nu är grabbarna med. Fortsättning följer på måndag. Fick ju möta dig ett par minuter ikväll din lilla gullunge.
Du är tvärt emot humlan, den vet inte om att den inte kan flyga därför flyger den, du kan gå men vet inte om att du kan din lilla knäppis. Puss på dig!

2008-04-11 @ 23:12:15
Postat av: olivia

hedda be din mamma skaffa nackskydd tills nästa gång ni ska cykla såg inte allt för bekvämt ut dedär

2008-04-15 @ 14:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0