Gladaste ungen i världen

Heja HV, säger morfar, mamma och jag! Nu är det riktigt spännande. 2-2 i matcher.

Det har hunnit gå några dagar utan att mamma har uppdaterat. Hon har visst haft ganska mycket att göra i skolan. Min mamma längtar så tills hon får sommarlov för då ska vi ha det toppen hela tiden! Jag saknar inte mamma alls när hon pluggar. Nej nej, jag får leka med min pappa eller mormor och då blir jag så glad att jag blir tokig! Just nu är det allra roligaste jag vet att läsa böcker. Jag hämtar gladeligen böcker jag gillar och kräver att de ska läsas om och om igen. Sisådär 10-15 gånger per bok tycker jag är lagom. Emellanåt äter jag lite på mina böcker. Jag tog en rejäl tugga av min "Vad kör Molly"-bok häromdagen och mums, vad den var god.

Förra veckan blev det ingen sång. Stackars sångfröken hade gjort sig illa i foten och var tvungen att ställa in i sista sekund. Jag saknade mina kompisar som bara den. Det blir inte av att vi träffar dem lika ofta nu när mamma måste läsa så mycket. Det är SÅÅÅÅ trist, tycker jag!

Idag fyller min kompis Wilgot ett år! Grattis!! Dessutom är det min egentliga födelsedag idag. För exakt ett år sedan skulle jag ha fötts om jag hade känt för att vara punktlig, men som ni vet hade jag ingen lust med det utan stannade nästan tre veckor extra i mammas mage. Mormor säger att mamma var jättejobbig under den tiden. Ja, inte vet jag. Jag tyckte att hon var rätt OK.

Lite bilder från senaste veckan:

image461

För det första...

image462

... är jag gladast i världen!!

image455

Ibland finns det helt enkelt inte tid att plocka fram badbaljan. Diskhon går precis lika bra att bada i!

image456

Mamma och pappa vill att jag ska lära mig äta själv med sked. Jag är inte så jätteintresserad av det utan vill helst bara kladda.

image457

Varför nöja sig med en napp när det blir dubbelt så skoj med två!?

image458

Glad trummis.

image459

Jag sover lite som jag vill... Här a' la Pippi Långstrump.

image460

Idag åt pappa och jag spagetti. Det var jätteskoj och lite krångligt.

Kommentarer
Postat av: Pappa Andreas

Ja man har ju inte direkt en enda tråkig stund med dig sötnos :) Pussåkram!

2008-04-15 @ 12:46:29
Postat av: Pappa Andreas

...och tänk vad jobbiga Karlssons är med sitt HV-snack. Alla vet ju att heter man Granberg så är man LHC-are....:)

2008-04-15 @ 13:10:37
Postat av: Olivia

världens sötaste unge är du:)

2008-04-15 @ 14:55:50
Postat av: Mormors kusin Britt

Äntligen! vad skoj med lite nya bilder.Pappor är bra att ha vet du det lilla Hedda.Tror nog du gör det,även om han har ett eget lag (vad var det dom hette nu igen?)att heja på.Böcker är skoj men du det finns bättre saker att äta,Ha det bra lilla mysfia kram/britt

2008-04-15 @ 16:52:41
Postat av: Micha

Vad kul med lite nya bilder. Du är ju världens goaste lilla tjej jag vet. Längtar så tills du ska komma hem till mig. Ha de nu så bra... Kram

2008-04-15 @ 20:49:28
Postat av: Morfar

Din mamma påminnde mig om att jag har glömt att skriva till dig på detta inlägget, klart att jag inta kan missa. Kul att ni kom ut till Skärsboda idag och att jag fick knalla runt med dig i omgivningarna, vi tittade bl.a på båtplaten och dit vi ska gå när vi badar, desutom fick vi ju tillfälle att snacka om SM- guldet lite på tu man hand. Din pappa är ju lite känslig i detta ärende, vi försöker ju undvika att snacka om att HV är mästare speciellt nu när han har uttömt alla bortförklaringar. Snacka om hur mysigt vi ska ha när vi knallar runt till sommaren. Kramar och pussar i massor till morfars hjärtegull!

2008-04-20 @ 20:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0