Grötigt

Nu är jag fyra månader och en dag gammal. Jag och mamma var på BVC idag för min månadskoll. Nu väger jag 6180 g och är 63 cm lång. Mamma tyckte som vanligt att jag hade gått upp för lite och frågade BVC-sköterskan om jag kunde börja äta gröt och visst kunde jag det. Mamma blev alldeles till sig och direkt efter BVC-besöket marscherade mamma och jag till Hemköp och köpte Mild Havregröt som tydligen är lämplig att äta när man är så liten (stor?) som jag är.

Mamma och jag väntade otåligt på att pappa skulle komma hem från jobbet och när han äntligen dök upp var det så dags för min första grötstund.

image233

Bebisen är redo för grötattack!

image234

Gröten närmar sig, men bebisen har tankarna på annat håll.

image235

Oj. Hjälp! Vad är det här?? Hmm... Smakar konstigt... Tror jag...

image236

... eller nej. Det här var ju gott. MERA!

image237

Halvtidsvila.

image238

OK, redo för mer!

image241

Grötig bebis pustar ut.
 

Här får ni se hur det gick till på riktigt! Klicka på pilen bara så får ni höra mig smaska!


Kommentarer
Postat av: Morfar

Så häftigt, tänk att du blivit så stor så att du börjat sitta i din stol när du ska äta. Nog var du lite tveksam när du smakade, sedan verkar det ju som om du gillade grötan. Puss på dig lilla hjärtat.

2007-09-03 @ 19:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0