Poppis!

Mamma säger att jag är poppis. Alla vill träffa mig och hålla i mig. Jag tycker själv att det är jätteroligt, för man tröttnar ju aldrig på att få komplimanger. Alla säger att jag är så söt och så fin. Sen funderar de jättelänge på vem jag är mest lik, mamma eller pappa. Till pappas stora stolthet säger de alltid att jag är väldigt lik honom.

Igår träffade jag en hel drös med olika människor. Först kom mina kusiner Cornelia och Tuva med sin mamma och pappa. Sedan kom mina sysslingar Elliot och Liam med sina föräldrar och sin mormor (dvs mammas kusin och moster). På kvällen hämtade mamma och jag mormor och morfar vid tåget medan pappa lagade mat. Tydligen blev det jättegott. Jag bryr mig inte så mycket om mat, bara jag får min mjölk!

Idag blir jag förresten 17 dagar. Jag är rätt stor nu. Dessutom är vi tydligen med i tidningen idag. Spännande!

image23

Min kusin Tuva och jag. Tuva var så snäll och gav mig min napp och mina gosedjur när jag blev ledsen.

image24

Min kusin Cornelia. Hon är 7 år gammal! Det är verkligen mycket!

image25

Cornelia, Tuva och jag. Mormors alla prinsessor. Fast tydligen är mormor deras farmor. SÅ konstigt!

image26

Mina sysslingar Elliot och Liam och deras mamma (mammas kusin) Ulrika. Och så jag då förstås!

image27

Ulrika var toppen tycker jag. Hon kan få bära mig fler gånger!

image28

Bästa rapställningen. Pappas axel är mysig att kräkas på.

Kommentarer
Postat av: morfar

Idag var det roligt att se alla bilder på dig och knallskotten från Bodafors och Edeskvarana. Jag har redan talat med din mamma, hon var väldigt överraskad av att du sov ända till kl 04.20 utan att vara hungrig en enda gång och sedan sov du även när mamma ringde mig och då var klockan över åtta, bra gjort Hedda dina uttöttade föräldrar kan behöva sova någon natt emellanåt. Skäm inte bort dom med för mycket sammanhängande sömn. Idag skall mormor och jag passa knallskotten från Bodafors för deras föräldrar är bjudna på bröllop. Tuva är bjuden på födelsedagskalas till Sixten så jag ska följa med henne dit,
mormor och Cornelia ska till kyrkan för att titta på brudparet,kanske vi ses idag, puss på dig gullunge!

2007-05-19 @ 09:08:57
Postat av: Emelie

Hej Hedda, och grattis på 17-dagars-dagen! Här har vi också ett födelsedagsbarn i dag. Han fyller 9125 dagar! Det är gammalt. Själv är jag bara ungefär 9060 dagar - ungdom alltså :)
Gillar att dina föräldrar lägger ut så många kort på dig, så känns det som att vi redan har träffats. Hoppas att de visar kort på mig för dig också, annars kanske du blir rädd och undrar vad jag är för
en första gången vi ses.
I kväll ska jag på bio och se Zodiac. Jag ska ta med dig på bio någon gång. Men du måste i alla fall bli minst 1800 dagar innan det blir aktuellt.
Kys og knus som man säger i Dk (puss och kram)!

2007-05-19 @ 17:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0