Överraskad morfar!

Vilken spännande tisdag det var! Pappa, mamma och jag åkte till Socialförvaltningen vid klockan ett och träffade en snäll tant som gjorde att min pappa blev min pappa på riktigt. Hon tyckte förstås att jag var jättesöt. Efter att pappa blivit min pappa åkte vi hem till mormor och visade henne hur fin jag var i mössan som hon stickat. Där kom mormor på den jättehäftiga idén att vi skulle åka till Vetlanda och hälsa på morfar på jobbet. Sagt och gjort. Snacka om att morfar blev paff när vi helt plötsligt stod utanför dörren till hans kontor. Han visade stolt upp mig för alla på skolan och ja, ni fattar ju själva, alla tyckte att jag var SÅ söt! Jag sov hela tiden förstås.

Morfar tyckte att vi kunde stanna kvar i Vetlanda och följa med på Hantverksprogrammets Vårsalong så pappa, mamma och jag åkte till stan och åt lite. Mamma ammade mig för första gången på ett café. Jag tyckte att det var jättemysigt och ville inte alls sluta när mamma tyckte det. Då blev jag arg. Mamma fick amma mig i bilen också. Sen blev jag ganska nöjd. Vårsalongen var dötrist tycker jag, så jag sov nästan hela tiden. Mamma och pappa tyckte däremot att den var jättebra och att eleverna var suveränt duktiga.

När vi kom hem fick jag bada! Jag älskar att bada. Eftersom min hud är ganska torr och fnasig testade pappa att hälla lite av sin bästa rapsolja i vattnet. Jag blev helt gul och hal, men alldeles mjuk. Bra va?

image13

Jag och min snigelkompis på skötbordet.

image14

Kolla in min nya mössa! Tack snälla mormor!

image15

Mallig morfar på jobbet.

image16

Den yngsta vårsalongsbesökaren genom tiderna.

image17

Rapsoljebebisen!

Kommentarer
Postat av: Morfar

Kul att få vara med på bild på bloggen, ja jag blev verkligen helt paff.
Vi ses gullunge. Puss

2007-05-16 @ 11:39:24
Postat av: Kusin Emelie

Hej Hedda! hoppas att du mår bra - det ser du ut att göra i alla fall! Det är så kul att se en massa kort på dig. men snart är min uppsats inlämnad och då kan jag komma och titta på dig live!!!!

2007-05-16 @ 12:00:25
Postat av: Morfar

Idag åker mormor och jag till Göteborg för ett par dagar. Det blir tufft att inte ha möjlighet att träffa dig, vi ses på lördag. Se nu till att hålla igång din mamma och pappa. Puss på dig gullet.

2007-05-17 @ 08:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0