Jag växer

Jag håller på att bli stor! Idag tog jag med mamma och pappa till BVC för det var dags för vägning och mätning igen. Mamma höll på att smälla av när BVC-sköterskan sa att jag vuxit hela 5 cm sedan jag föddes. Jag är alltså 55 cm lång nu. Vikten hade förstås också ökat. Nu väger jag 3694 g. Häftigt va?

Efter BVC-besöket åkte vi hem till mormor och fikade. Jag fick varken kaffe eller äppelkaka. Jag sov i stället. Mycket roligare. Det verkar så konstigt det där med att tugga tycker jag. Tänder, vad är det? När mormor, pappa och mamma fikat klart väckte min jobbiga mamma mig för att jag skulle få lite att äta också. Det var ju förstås smaskigt.

Mamma och mormor är konstiga tycker jag. De skulle ut och gå med mig i vagnen till varje pris trots att regnet hängde i luften. Och visst började det att regna. Som bara den dessutom! Mamma fick användning för regnskyddet hon köpt till min vagn. Sen slutade det att regna. Mamma och mormor blev glada och trodde att de skulle få gå runt och stoltsera med mig länge till, men medan vi var inne på Konsum började det regna igen. Supermycket! Det slutade med att pappa fick komma och hämta oss. Jag tyckte inte att det var så märkvärdigt med regn. Jag valde istället att ägna mig åt att sova.

image32

Jag tränar nacken. Visst har jag fin frisyr?

image33

Igår var mammas kusiner Adam och Olivia här och tittade på mig. Jag somnade hos Adam.

Kommentarer
Postat av: Morfar

Jag har haft jättemycket att göra både måndag och tisdag, imorgon onsdag åker jag till Holland för ett par dagar, jag skall besöka en skoal och även hämta hem sju elever som har varit där i tre veckor.
Kommer att sakna dig jättemycket, hoppas att min förkylning hinner att släppa tills jag kommer hem fredag kväll så att jag kan hälsa på dig och krama om dig riktigt ordentligt lilla gullunge. Puss och kram.

2007-05-22 @ 19:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0