Bajs och bad

I morse, medan mamma och pappa åt frukost, satt jag i min fina babysitter i köket och väntade på att nåt roligt skulle hända. Då kom jag på den briljanta idén att jag skulle bajsa lite. Fast nånstans blev det fel i beräkningen för det kom mycket mer bajs än vad jag hade planerat. Jag blev jätteledsen och skrek i högan sky. Mamma lyfte upp mig för att se vad som var galet. Ja, då avslöjades ju allt. Jag hade bajsat så att mina fina vita byxor var helt senapsgula. För att inte tala om bodyn jag hade på mig. Den var verkligen smutsig, långt upp på ryggen. Babysittern var bajsig, den också. Pappa dog lite grann när han såg vad som hade hänt. De försökte göra mig ren med våtservetter och tvättlappar, men de kom snart fram till att det var nog bättre med ett bad. Jag fick bada i handfatet. Gud så skönt det var.

image29

Handfatsbad. Mamma la en varm tvättlapp på huvudet på mig så att jag skulle få det extra mysigt!

image30

Pappa torkar mig efter badet.

image31

Nöjd och belåten efter badet.

Kommentarer
Postat av: Morfar

När mamma står med dig där tvättstället ser du ut som en av
"rumpnissarna" i Ronjarövardotterfilmen.
Du ser så gooo ut när du ligger och myser under handuken, fortsätt att hålla igång dina föräldrar.
Mormor och jag har haft dina kusiner Cornelia och Tuva hos oss från lördag till söndag. Tänk när du har vuxit till dig lite och kan hänga på när de sätter fart, jag tror att de är världsmästare på att leka. Puss på dig och lycka till på BVC imorgon.

2007-05-20 @ 21:13:45
Postat av: Morfar

När mamma står med dig där tvättstället ser du ut som en av
"rumpnissarna" i Ronjarövardotterfilmen.
Du ser så gooo ut när du ligger och myser under handuken, fortsätt att hålla igång dina föräldrar.
Mormor och jag har haft dina kusiner Cornelia och Tuva hos oss från lördag till söndag. Tänk när du har vuxit till dig lite och kan hänga på när de sätter fart, jag tror att de är världsmästare på att leka. Puss på dig och lycka till på BVC imorgon.

2007-05-20 @ 21:13:48
Postat av: Morfar

Jag vet inte vart min kommentar har tagit vägen, jag tycker iallafall att du liknar en rumpnisse när du står där i tvättstället med den varma tvättlappen på huvudet, Supergoooooo!

2007-05-20 @ 21:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0