Snorig

Helt plötsligt tyckte jag att det inte var lika roligt och enkelt att andas som det brukar vara. Det började låta konstigt och mamma och pappa blev helhispiga och började peta på mig så fort jag försökte sova. Tydligen har jag fått det där konstiga som kallas förkylning. Mamma ringde till barnakuten på Ryhov igår eftermiddag och de sa att hon skulle ringa igen om jag blev sämre. Sent på kvällen tyckte mamma och pappa att jag rosslade när jag andades, så pappa ringde dit medan mamma försökte mata mig och strax därefter åkte vi in till Jönköping. Jag passade på att bajsa lite på sjuksköterskan. Pappa skämdes, men hon bara skrattade. Jag vägdes också. 4100 gram är min nya matchvikt!! En snäll läkartant sa att jag hade fått en liten förkylning och gav mamma och pappa näsdroppar som jag ska få fyra gånger per dag.

image50

Myser hos pappa i väntan på doktorn.

image51

Tar allt med ro.


Kommentarer
Postat av: morfar

Nu har du fått uppleva din första landskamp i fotboll mellan Sverige och ärkerivalen Danmark. När jag din gamle morfar jublade mer och mer allt eftersom de svenska målen trillade in bakom den danske målmannen kom din mamma och hyschade och hutade åt mig och påstod att du blev rädd när jag och din pappa visade lätta "glädjeyttringar", du som ju bara hade en really-upplevelse av fotboll.
Som alltid är du lika förtjusande underbar ditt lilla charmtroll. Puss, puss, puss!

2007-06-02 @ 23:35:19
Postat av: Carina Nilsson

Lilla Hedda!! Jag önskar dig all lycka på din Dopdag på Söndag. Tänk va´tiden går fort. Skrik inte för mycket på prästen när han "skvätter" vatten på ditt huvud, bara lite. Hälsa mamma pappa mormor och morfar att lille Adam också ska döpas snart. Närmare bestämt den 5 aug. Vi har då en ute gudstjänst här i vår hembygsgård. Många kramar från "mormors vän"Carina i Sävsjö.

2007-07-11 @ 23:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0