Bad i värmen

Igår tog jag med pappa och mamma till Mjölby för att hälsa på farmor, fastrar och kusiner. Det var toppen! De tyckte att jag hade vuxit massor och börjat bli lite rund om mina spinkiga ben. Min faster Lotta och jag pratade en lång stund om allt möjligt. Lotta ska bli min gudmor när jag döps, så vi hade ju en del att prata igenom. Jag fick två fina kortärmade bodys och ett par strumpor med nallar på av min kusin Samuel. Jag längtar tills jag blir lite större så att Samuel förstår vad jag säger så att vi kan leka.

Idag har jag varit hos mormor större delen av dagen. Det är så svalt och skönt här! Pappa kom hit med min badbalja för att mormor och morfar skulle få vara med när jag badade. Jag älskar att bada, som ni vet! Mamma har lagt in veckans badbilder här nedanför.

image73

Så toppenskönt det är att bada, men det är lite skumt med skum, tycker jag.

image74

Spa-bruttan.

image75

På väg till Mjölby. Min oregerliga mössa har krupit upp och lagt sig till rätta högst upp på huvudet.

image76

Tar ett snack med mormors roliga ängeltant.

image77

Mamma försöker få mig att skratta. Lycka till morsan, säger jag!

image78

Liten filur som ler lite konstigt.

Kommentarer
Postat av: Morfar

Det var riktigt häftigt att se hur du njöt när du badade, om inte jag minns fel så gjorde din mamma det också när hon var liten. Du kommer säkert att gilla riktiga bad i sjön när du blir lite större. Igårkväll tog jag mitt premiärdopp i sjön vattnet var riktigt varmt.
Vi ses snart igen, puss på dig gullunge!

2007-06-12 @ 20:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0