Tuva fyller 4 år!

Idag vill jag börja med att säga grattis till min kusin och låtsasstorasyster Tuva som fyller 4 år. 4 år är massor. Själv är jag bara elva veckor och två dagar gammal, men mamma tycker att det är märkligt att tiden ändå går så fort. Hon säger att det är jag som kommer vara fyra år innan vi vet ordet av.  Klockan 11 idag ska jag på Tuvas kalas. Det ska bli så roligt. Jag tror att jag gillar det där med kalas, trots att jag inte får äta tårta.
 
Igår var jag, mamma och pappa på BVC igen. Det var ett så kallat mammabesök, men vi passade på att väga mig ändå. Till mammas stora oro och besvikelse hade jag inte gått upp mycket alls, bara 128 g på två veckor. Nu väger jag 5210 g. BVC-sköterskan försäkrade att det inte var någon fara alls med det. Huvudsaken är att jag har gått upp i vikt och att jag är pigg och bajsar som jag ska. Och det gör jag verkligen, flera gånger om dagen! Jag ska väga mig igen om två veckor, efter att vi kommer tillbaks från vår efterlängtade semester. Då ska jag ha gått upp mycket mer!

Efter BVC-besöket åkte jag, pappa och mamma iväg på en liten utflykt. Vi åkte först till Jönköping där mamma köpte *piiiiiiiiip* till Tuva (kan ju inte avslöja det här, tänk om hon läser min blogg!) och därefter åkte vi till Mjölby och lämnade tillbaka babykorgen till Agnetha och Bosse, men de var inte hemma. Jättesynd. Jag hade ju massor att berätta för Agnetha. Farmor var hemma i alla fall, så där stannade vi en stund och jag passade på att äta femtielva gånger på mamma. Jag pratade en lång lång stund med farmor. Hade så mycket att berätta och beklaga mig över.

image138

Så här såg jag ut nästan hela bilturen igår. Jag var SÅ trött!

image137

Min farmor och jag har det trevligt!

image139

Ett några dagar gammalt kort där jag visar upp mina fina nya sommarkläder (men var är sommaren?).

image140

När mamma var iväg och köpte en bokhylla åt mig passade pappa på att lära mig hur man äter själv.

Kommentarer
Postat av: Morfar

Även jag och mormor hade ju glädjen att vara med på Tuvas fyraårsparty, där var ni alla våra tre prinsessor. Ni var alla lika söta, pigga och glada som vanligt. Du fattde nog inte hur snopna och även glada Tuva och Cornelia blev när jag hoppade på deras studsmatta, det hade de aldrig trott var möjligt, vi avsluatade vår lek med lite fotboll , sen var jag en trött morfar. Vi ses i helgen, puss på dig.

2007-07-20 @ 15:02:53
Postat av: Helen.Johansson

Hej Hedda!
Vilken söt tjej du är och vad fin du var på dopet och på alla andra fina bilder. Jag hoppas att du får fortsatt skön sommar! Vem vet vi kanske ses i Linköping!!
Hälsa mamma och pappa så gott!
Varma hälsningar från Helen och katten Simon i Linköping

2007-07-20 @ 15:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0