Snurrigt!

Jag gillar att vrida och vända mig åt alla håll och kanter. För ett tag sedan upptäckte pappa att jag snurrade ett kvarts varv medsols i sängen och på senare tid har jag börjat göra det oftare och oftare. Men man kan ju inte nöja sig med att snurra så där, numer vänder jag mig från rygg till mage. OK, jag erkänner, jag får liiiiite hjälp. Jag har inte riktigt fått kläm på att man ska stäcka ut ena armen för att rulla runt så det får mamma eller pappa hjälpa mig med, men i övrigt gör jag vändningen helt själv. Inget konstigt med det, jag är ju stor nu. För er som inte håller räkningen kan jag berätta att jag fyllde 9 veckor igår.

Idag var jag på läkarkontroll. Man får ju gå på en sådan när man har fyllt två månader. Jag fick träffa samma läkare som i måndags. Hon är verkligen bra! Jag var lite kinkigare idag för jag hade blivit väckt ur min skönhetssömn, men hon verkade gilla mig ändå. Hon sa att jag var duktig, inte bara på att prata utan även på nackstyrka. Mamma blev så stolt att hon nästan smällde av. Jag hade gått upp ytterligare lite i vikt. 5072 g väger jag nu. Inte dåligt med tanke på min förkylning. På längden mäter jag numera maffiga 59 cm.

image108

Jag har precis gjort en halv Pippi (dvs att lägga sig med fötterna på kudden). Snurrigt.

image109

Min vändning från mage till rygg. Steg 1: Laddar.

image113

Steg 2: Får lite hjälp med att hålla ut armen och rulledirull...

image114

.... så är vi framme vid det slutliga tredje steget; utpustningen.

image110

Det finaste vi har sätter vi på bordet, säger mamma och mormor håller med. Och jag, jag bara myser.

image111

Myser vidare i mormors famn.

image112

Ännu mer mys. Denna gång hos mamma.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja Hedda, du blir större och större för varje dag som går, men du ser fortfarande liten ut i den stora sängen! :)
Här har det regnat hela dagen i dag - och massor. Jag har knappt varit utanför.
Kram från kusinen

2007-07-05 @ 21:38:25
Postat av: morfar

Eftersom jag lider av Heddamani var jag tvungen få möta dig och prata lite med dig idag. Men du din lilla sömntuta, men du din lilla sömntuta du sov så sött i din säng. Hoppades att du skulle vakna, störde dig lite och du tittade upp med ett öga vände på huvudet och somnade igen. Nästa gång väcker jag dig. Puss på dig gullunge!

2007-07-05 @ 21:59:18
Postat av: Mormors kusin Britt

Tjena lilla Hedda.Vad du kan!Kul upptäcka världen från olika håll,det blir lite skojigare då. Hoppas du är av med din förkylning snart.Du växer ju så det knakar,bra mat mamma bjuder på.Kram på dig från kusin tanten.Förresten hälsa mor&far de gamle kan få en liten hälsning också

2007-07-06 @ 14:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0