Fint besök från London

Vet ni, idag kommer min store starke morbror hem. Jag har aldrig träffat honom. Undra om han kommer tycka att jag är en bra och snygg bebis? Mamma tror det. Hon har dessutom på känn att han kommer att tycka att jag är väldigt liten, trots att jag egentligen är ganska stor. Min morbror bor i London. Det är tydligen en jättestor stad i ett annat land. Han är inte här i Sverige så ofta har mamma berättat, men nu kommer han hem för att bli min gudfar.

Ja, jag vet att jag är stor. I måndags träffade jag nyfödda Amy och hon var verkligen mycket mindre. Jag satt i soffhörnet och var stor och duktig medan mamma höll henne. Tyvärr glömde mamma och pappa bort att ta kort på det. Klantar, tycker jag!

Jag har fått en ny hobby. Jag gillar att väcka mamma jättetidigt på morgonen genom att prata, prata och åter prata. Allt bara bubblar ur mig och jag kan verkligen inte vara tyst. När jag är säker på att mamma verkligen har vaknat somnar jag om. Ja, förresten gillar jag att prata även på dagtid. Igår, när mamma och pappa var och handlade, fick jag vara hos mormor och morfar och då pratade jag också jättemycket. Speciellt när mormor skulle titta på Glamour. Klart att man vill kommentera vad Ridge, Taylor och de där andra håller på med.

Det var mysigt att vara hos mormor och morfar. Så mysigt att jag somnade på morfars kudde på golvet. Men först efter att jag hade kräkts lite på den. Bra va?

image123 

Jag och mamma innan gårdagens bad. (Ursäkta de röda ögonen. Mamma har inget program som man kan fixa röda ögon med på datorn.)

image124

Buddha i badet.

image125

Jag gör allt för att smälta in hos släkten i Östergötland! Jag är dock lite ointresserad av kameran, men pappa gör sitt bästa för att jag ska vrida huvudet åt rätt håll.

Kommentarer
Postat av: morfar

Gör inte så mycket de där med östgöte, bara laget i ditt hjärta blir HV71. Jag lovar att göra vad jag kan har du inte vuxit i HV-napparna ännu, vill gärna se dig på bild med en HV-napp i munnen.Nu närmast ser vi fram mot ditt dop och att Markus kommer hem, du vet väl att Tuva älskar Markus, hon längtar efter att han skall komma. Hoppas att pappa kryar på sig inför dopet, han är ju "alvarligt" sjuk förkyld, stackarn.

2007-07-13 @ 10:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0