Dopet

Nu är jag döpt! Det blev en toppentillställning. Både dopet och festen blev väldigt lyckade. Det var väldigt spännande i kyrkan tycker jag. Mycket att titta och lyssna på. Jag hade inte ens tid att skrika. Som vanligt tyckte alla att jag var en toppenbra bebis. Till och med prästen blev alldeles förtjust i mig.

Jag, pappa och mamma vill passa på att tacka alla våra härliga släktingar för att de kom på min fest och för alla fina saker de hade med sig. Tack speciellt till mormor och morfar som hade festen hemma hos sig och för att de hjälpte oss så mycket med allt!

image135

I början av dopet. På bilden: pappa, mamma, morbror Markus med mig, faster Lotta och prästen Mårten.

image136

Jag charmar prästen. Kusin Samuel kom med på ett litet hörn.

image127

Hela gänget. Morbror Markus, faster Lotta, mamma, pappa med mig, prästen och längst fram står kusinerna Samuel, Cornelia och Tuva.

image128

Medan jag sov passade mamma och pappa på att öppna mina presenter. Här visar mamma upp ett album jag fick av Lotta och Samuel.

image129

Nyvaken och pratglad.

image130

Pratar med mormor och faster Agnetha.

image131

Min morbror/gudfar och jag.

image132

Min bästis Olivia och jag.

image133

Här pratar jag för fullt med faster Agnetha. Hon kunde knappt slita sig från mig.

image134

Jag i samma fina dopklänning som kusinerna Emelie, Martin och Samuel döptes i.

Kommentarer
Postat av: morfar

Ditt dop i Solberga medeltidskyrka var jättefint och känslosamt, jag snyftade och det kom några tårar. Kan inte fatta att du kan vara så mysig och glad i alla situationer, du hade ju dessutom tur som fick en så bra doppräst som Mårten han är för härlig han lät ju dina kusiner bli helt involverade i dopet. Din pappa är dessutom för duktig som hade lagat till all den goda maten som vi åt på ditt party. Vilken tur att mammas mage höll sig lugn hela eftermiddagen, hoppas att doktorn hittar vad det är för fel. Puss på dig gullunge och hälsa mamma o pappa.

2007-07-16 @ 10:31:22
Postat av: Landbrings

Hej Hedda!
Tack för att vi fick träffa dig i lördags på Elsis med din mamma o pappa.Som vanligt bara skrattade du och pratade med oss.Vi visste att du skulle charma päst Mårten! Visst är han helskön! Vi alla önskar dig lycka till i livet!Kram Fam Landbring

2007-07-16 @ 20:10:01
Postat av: Micha

Hej Hedda.
Var fin du var i dopklänning.
Du kan säga till mamma och mormor att halsbanden är klara och ligger och väntar på dom.
Ha det så bra.
Kram Micha

2007-07-17 @ 11:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0