Sankta Lucia

Tidigt i morse, ja till och med före min vanliga uppstigningstid blev jag upplockad av mina galna föräldrar. Vad har ni nu hittat på, tänkte jag och kunde inte annat än skratta åt eländet.
Helt plötsligt satt jag påpälsad i bilen och hade ingen aning om vart jag var på väg, men jag andades ut lite när jag såg mormors och morfars hus. Väl där inne började mamma sjunga nån konstig sång som gick "Natten går tunga fjät, runt gård och stuva..." och klampade in och väckte morfar som blev alldeles överlycklig av att se mig med luciakrona och tärnljus.

Mamma och jag råkade bli kvar hos mormor och morfar hela långa dagen. Mammas kompis Mia kom också och hälsade på. Det rörde sig massor i hennes mage. Tydligen är det en sån som jag där inne. Konstigt tycker jag.

image346

Morfar hade bara ögon för mig, men jag hade bara ögon för mitt ljus.

Kommentarer
Postat av: Pappa Andreas

Söt bebis...men vem är strandraggaren i bakgrunden???

2007-12-14 @ 09:48:01
Postat av: morfar

Det är en trött men stolt och lycklig morfar med sin stora kärlek i knäet.
Gullunge puss på dig!

2007-12-14 @ 15:20:54
Postat av: Micha

Hej Hedda. Tack så hemskt mycket för det jättefina julkortet. Du är ju för söt och go.
Kram...

2007-12-15 @ 16:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0