Min allra första jul

image348

En nyvaken tomtebebis hemma laddar inför släktbesök, Kalle Anka och julklappsutdelning hemma hos sin farmor.

image349

Världens härligaste julfirare.

image350

Glöggstund i farmors TV-soffa. Från vänster: Mamma, jag, Samuel, Martin, Stephane, Emelie och Bosse.

image351

Ja, så tillstlut kom då äntligen tomten. Fy vad otäck han var, men det var ju roligt att han hade med sig paket.

image352

Emelie och Stephane. Emelie tycker att jul är det bästa som finns!

image353

På annandagen firade vi jul ytterligare en gång. Den här gången var vi hemma hos mormor och morfar. Här mysdreglar jag på mormor.

image355

Tomten tog sig tid för en julklappsutdelning till. Cornelia och Tuva hjälpte till för fullt.

image354

Jag fick hur många klappar som helst och de smakade bra allihop.

image357

Fina Tuva och tomten!

image358

Tuva och jag pustar ut efter julklappsöppningen.

Kommentarer
Postat av: morfar

Äntligen dök det upp en uppdatering på din blogg! Häftigt att få uppleva din första jul, jag lovar att det kommer att bli mycket bättre redan till nästa jul när du kommer att bry dig om vad det är i paketen inte bara kommer att bita och smaka på alla paket, även om det var häftigt. Jag lovar att jag ska skämma bort dig med massor av paket precis som jag gör med de andra båda "knallskotten". Tuva vet att tomten bor på Nordpolen, hon kommer nog att lära dig det, Cornelia vet att tomten inte finns men kanske ändå? Mormor och jag haft knallisarna här hos oss över natten, de fick frukost på sängen precis som mormor, du vet det tycker de är mysigt, de säger vi får aldrig frukost på sängen hemma.
Hoppas att din pappa kryar kryar på sig han är tydligen allvarligt sjuk (hosta och rinnande näsa och tung i huvet)
så att mamma och han kan åka till Jönköping idag, för då har du lovat att komma till oss så att du slipper rusa runt på A6 och i andra affärer. Välkommen hit för att busa med knallisarna! Illa med hockeyn senast, nya tag nästa omgång, Heja HV!
Puss och kram hjärtegullesnuttepussegosegrynet!

2007-12-30 @ 11:00:55
Postat av: Mona

Härligt att få se din första jul!Förstår att du är nöjd, inte alla som får besök av 2 tomtar, själv såg jag ingen.
Ha det nu jättegott och hälsa dom jag känner.
Kram

2007-12-30 @ 18:08:11
Postat av: Mormors kusin Britt

Vilka mysiga julbilder.Gott med snöre och papper. Vet du vad Alma sa när tomten hade gått.Mormor han hade glömt raka sig.Dom har ju rätt mycket. Idag faller det något vitt utanför mitt fönster,måste nog ut o kolla vad det är. Ha ett bra 2008. Kram på dig lilla mysfia/kusinsnB

2008-01-01 @ 13:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0