Hemma igen

Vad fort en semester kan gå. Vips var vi hemma igen. Jag gillade det där med semester och var glad och nöjd hela tiden. När man är så liten som jag är har man inte så mycket mer att välja på än att följa med sina föräldrar överallt, men som tur är för dem älskar jag att åka bil och titta på nya saker. Morfar säger att mina ögon är stora som tekoppar och att jag är världens snällaste bebis.

Vädret var tydligen inte så bra. Man ska visst ha varmt och sol på sina sommarsemestrar, men i ärlighetens namn tyckte jag att det var helt okej ändå. Jag gillar ju inte värme så där jättemycket.

Tack snälla underbara mormor och morfar för att ni fixade det här! Ni ska få många blöta dreggelpussar av mig när vi ses nästa gång!

Jag tänkte visa er lite bilder från min allra första semester. Kolla här:

image155

Det allra första blöjbytet utomlands. Jag är som synes helnöjd!

image156

Vårt jättefina rum på Hotel Nyborg Strand. Mamma och pappa tyckte att det var superfräscht. Själv gillade jag nog TV:n bäst.

image157

Mamma och morfar i hotellfoajéns fräna plastbubblor.

image158

Cornelia i sina röda byxor tar täten på shoppingrundan i Svendborg.

image159

Solen visade sig faktiskt några gånger. Här inviger jag mina allra första solglasögon.

image160

I Odense. Här står mamma med mig i vagnen och hälsar på H C Andersen.

image169

Tuva och Cornelia leker på en staty i Odense. Den tredje flickan på bilden hette faktiskt Hedda.

image170

Två tjejer som vägrar öppna ögonen.

image161

Men inte ens på sin semester slipper man träningen. Här jobbar jag för fullt på pappas säng.

image162

Pappa hittade ett mysigt café i Assens som ligger på sydvästra Fyn när vi var på biltur på söndagen. Vi var jättehungriga hela familjen men att hitta ett ställe som var söndagsöppet var inte det lättaste. Vi drog tydligen en vinstlott i alla fall, för caféet var jättemysigt och maten god, speciellt min (se nedan). De andra i sällskapet var på Legoland den här dagen, men mina snåla föräldrar tyckte att det blev för dyrt för oss och att jag var för liten för det än så länge. Snåljåpar!!

image163

Smarrigt!

image164

I mormors knä på hotellets Bistro.

image165

Här semesterbadar jag i hotellrummets handfat. Jag har blivit ganska stor nu, så jag fick knappt plats.

image166

Mamma, mormor, morfar och jag sista kvällen i Nyborg.

image167

Här åker jag bil över Stora Bältsbron. Jag sover hellre än att titta på vattnet.

image168

I Helsingör. Pappa tjurar lite för att han knappt varit med på några kort. Stackars pappa.

Kommentarer
Postat av: Morfar

Duktig mamma du har Hedda som redan har fått in bilderna från din semester. Jag din gamle mofar trivdes verkligen på den här resan tänk att få vara tillsammans med dig och knallhattarna från Bodafors nästan en hel vecka. Vi killar spelade två golfrundor i kraftig blåst, dessutom regnade det till och från på den sista rundan, du kan tro att jag är ganska kaxig efertsom jag satte ungtupparna på plats ganska oredentiligt, tänk att den gamle mannen behärskade blåsten och regnet bäst. Nu har jag ju blivit van vid att se dig varje dag, nu måste ja se till att träffa dig varje dag fram till det att jag börjar arbeta nästa torsdag. Puss och kram du glada gullunge!

2007-08-01 @ 08:12:19
Postat av: Emelie

Hej Hedda!
Kul att se en massa bilder från er semester! Du har redan sett med av Dk än mig :)
Vi ses på lördag hoppas jag!
Kramar/Emelie

2007-08-01 @ 21:12:13
Postat av: Mormors kusin Britt

Hej lilla Hedda.Oj vad många fina bilder.Inte dåligt att fara utomlands vid knappa 3mån.Du ser ut att trivas bra med livet nöjd och glad hela tiden. Tror dina föräldrar har det rätt lätt med sin lilla dotter eller hur? Har haft min gullunge hemma några dagar igen. Hon pratar mycket om bebisen i sin mammas mage. Vi får väl se vad hon tycker om livet som storasyster när det är dags.Må så gott lilla stumpan,hälsa dom vuxna. Britt

2007-08-02 @ 10:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0