Flyttfågel

Jag har flyttat, till en helt annan stad där dom pratar konstigt. Här säger man inte 'gardiner' som normalt folk gör utan 'gardejner'. Jättejättekonstigt tycker jag, men jag trivs faktiskt bra ändå.

Mitt älskade Hultgården har jag fått lämna. Det var jättetråkigt. Nu har jag en ny förskola som heter Vittra där jag går på en avdelning som heter Trollen. Jag tycker att det är jätteroligt där och sjunger redan alla nya sånger för full hals hemma.

Mitt nya hus är jättestökigt och vi har inte fått bort alla flyttlådor än. Mamma håller på att få dåndimpen, för stök är något hon INTE gillar. Pappa tar det som vanligt lugnare och har försökt göra mamma glad genom att måla vardagsrummet vitt. Både jag och mamma tycker att det blev jättefint.

Det bästa i mitt nya hus är att det finns en trappa där. Den är jättespännande och jag går i den så mycket jag bara kan. Vi har även världens minsta trädgård på baksidan och en stenlagd uteplats på framsidan där jag gillar att cykla. Alldeles bakom mitt hus finns en liten lekpark. Hur bra är inte det!?

Bilder får ni en annan dag för mamma har inte alls koll på var sladden till kameran kan tänka sig vara.

Kommentarer
Postat av: kompisen britt

Vad kul höra att det går bra på nya stället.Att det låter konstigt när dom pratar får man ta.Försök behålla din småländska.Så du tycker om trappor också.

Det gör lilla Ellen med.Förra lördagen när vi var i Kungsbacka på 5-årskalas fick jag gå med henne i trappan upp och ner säkert 2 timmar.Säg till mamma att det blir lite stök när man flyttar. Ha det så bra lilla Hedda.Kram kram

2010-09-26 @ 16:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0