En bestämd liten fröken

Det har gått väldigt lång tid utan att mamma har uppdaterat min blogg, men jag är inte arg på henne för det. För sen mormor dog har sånt här pyssel som tidigare var så roligt blivit väldigt jobbigt för henne. Mamma säger att det är synd att ni alla missar så mycket Hedda-nyheter så nu kommer en liten uppdatering om vad jag har för mig. Bloggen är liksom rätt bra att ha för att hålla reda på alla mina bus och tokigheter.

Jag har blivit en stor och duktig tjej. Vet ni att jag har fyllt 2 år!? Det är STORT!

Andra saker som jag pysslar med:
- Pratar massor. Håller reda på allt och kommenterar allt. Mamma har tappat räkningen på hur många ord jag kan, men nästan alla meningar jag säger innehåller mitt favoritord; nämligen Hedda. På dagis kallas jag för Hedda-Hedda för det säger jag när jag vill ha uppmärksamhet.
- Klättrar som en liten apa på allt jag kommer över.
- Älskar att gunga och åka rutschkana.
- Tycker fortfarande att det är rätt trist att äta mat.
- Älskar Teletubbies, Svamp-Bob Fyrkant, I drömmarnas trädgård, Pippi, Emil och Pingu. Lottodragningen är fortfarande rätt spännande.
- Älskar musik och att sjunga. Jag kan massa låttexter i sin helhet.
- Till mammas stora förtret har jag blivit pappig så det sjunger om det. Om pappa inte är hemma duger mamma bra, men annars är det pappa hit och pappa dit.
- Jag är i trotsåldern och får sammanbrott för allt och inget lite då och då. Men mellan alla sammanbrott är jag världens goaste tjej.
- Morfar och jag är bästisar. Han håller på att lära mig hur man gör när man bygger verandor.
- Jag ritar och läser böcker. Helst samtidigt och helst ritar jag i böckerna. Mamma säger "Åh neeeeej!" så fort jag försöker göra det så det har jag också börjat säga. När jag gör nåt tokigt säger jag "Åh neeeej!!!" för då blir ingen arg på mig.
- Jag är busig och när mamma och pappa säger till mig tappar jag hörseln fullständigt. Var det någon som påstod att barnuppfostran var enkelt!? Nej, just det.

Ja, det var snabb-snabb-uppdateringen om mig. Här nedan kommer lite bilder från idag, för idag bakade jag nämligen bullar för första gången.



Kavla ut degen är ingen match för en snygg bagartjej som jag!



Och så på med en massa klet.



Mmmm, gott!!! Jag lyssnade inte riktigt på det där mamma och pappa sa om att man inte ska slicka på grejer som man använder till degen...



Men det blev faktiskt bullar till slut!



Goda var dom, dessutom!!!


Kommentarer
Postat av: Pappa Andreas

Ja de var VERKLIGEN goda!!! Du är världsbäst på att göra bullar...i alla fall på att smaka av innan de åker in i ugnen :)

2009-05-22 @ 09:59:10
Postat av: mormors kusin britt

Hej svejs! Blir lite tårögd när jag ser vilken stor tjej du blivit.Detta har jag längtat efter länge.Så mysigt få se dig i bagartagen.Mums vad gott det ser ut.2år redan det går väldigt fort.Förstår så väl hur mamma känner,tänker på er varje dag.Bra att morfar är din bästa kompis han kan lära dig massor. Han får säkert smaka dom goda bullarna.Tala om för mamma att det är bara så att pappor är bäst i din ålder.Många goa kramar till dig lilla gumman,hälsa alla vuxna/gamkusinen

2009-05-22 @ 12:53:51
Postat av: Micha

Nu äntligen har det har det kommit en uppdatering, och du har ju verkligen blivit stor Hedda.

Du får säga till din mamma att hon får uppdatera den lite oftare.

Vi måste ta och träffas snart.V.26 börjar jag min semester och då kan jag komma och leka med dig..

Kram

Hälsa mamma,pappa och morfar

2009-05-22 @ 19:20:56
URL: http://pyret77.blogg.se/
Postat av: Mona

ÄNTLIGEN får vi se och njuta av en go tjej och just idag har jag också bakat bullar och du, jag smakade också på degen. Jättegott! Tänker mycket på er och "pratar" med er i mina tankar. Kan riktigt höra dej när mamma berättar om dej. 2 år är en härlig ålder då mycket händer. Ha det gott och håll igång de vuxna. Kramar i massor!!!

2009-05-22 @ 19:41:09
Postat av: Anonym

2009-05-26 @ 11:22:12
Postat av: faster Neta

Hej Hedda och tack för helgen!

Vi hade en jättehärlig helg med dig och din mamma! Har aldrig skrattat så gott som när du sjöng bäbä vita lamm med basröst som farbror Bossi. Det är ett minne för livet. Du är gullig och härlig som få!

puss

2009-05-26 @ 11:26:19
Postat av: ida

Åh, jag har helt missat att du uppdaterat! Vad kul att läsa och härligt att få hänga med i bullbaket. Blir alldeles sugen på nybakade bullar och kall mjölk. Nu ska jag åka till jobbet och träffa din mamma! kramkram =)

2009-05-28 @ 08:49:48
URL: http://idasskafferi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0