Babbel

Jag kan hur många ord som helst nu. Jag pratar om allt möjligt i en aldrig sinande ström. Mamma har på senare tid börjat lägga märke till att jag gillar att krångla till saker. Kolla här:

packekaka - pannkaka
kanenin - kanin
hasseduuk - halsduk

Jag gillar också att säga mamma siia, pappa deeeas och moffa håka. Det blir ju liksom mer personligt med ett namn också. När mamma är extra gullig mot mig säger jag "min mamma, miiin mamma, MIN mamma" och när hon inte är gullig säger jag "dumma mamma", fast då blir hon arg på mig och säger att man inte får säga så.

Några uttryck jag kör med:
Moffa köja bil alla da - Morfar kör bil alla dagar.
Käla nån! - Kära nån.
Emis pappa aaaarg. Gomma onge. - Emils pappa är arg. Förgrömmade onge!
Hedda åka bil. Hedda sitta dä, pappa sitta dä, mamma sitta dä, pappa köla bil. - Närvarokontroll i bilen.

Idag blir det inget kort. Mamma måste gå och lägga sig för klockan är massor. Men jag lovar att jag är snygg! Fastän jag är febrig... 

Kommentarer
Postat av: mormors kusin britt

Hejsvejs! Det är väl roligt att lära sig nya ord och menigar.Man bestämmer helt själv hur det blir.Det där med dumma mamma ska man inte säga för ofta.Arg kan man bli ändå.Kul att få följa dina framsteg igen.En kram till dig och Hedda hälsa dom vuxna/Britt

2009-06-10 @ 14:56:05
Postat av: Pappa Andreas

Ja man har ju ALLTID kul med dig Heddis! Puss!!!

2009-06-12 @ 15:09:22
Postat av: Micha

Hejsan på dig min favorittjej.

Det var många ord du kunde säga nu, och alltid kul med lite nya uppdateringar.



Kram

Hälsa till mamma,pappa och morfar.

2009-06-14 @ 18:10:07
Postat av: Mona

Hej på dej lilla pratkvarn. Kul med ordlista så vi kan lära oss också. Fick ju smakprov på ditt ordflöde när vi sågs utanför affären. Ha en skön midsommar med många sånger och lekar.

Kram, kram

2009-06-17 @ 17:50:51
Postat av: Emelie

gillar närvarokontrollen i bilen :)

Puss Hedda!

2009-07-03 @ 18:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0