Hedda-bilder i massor

Nu så, morfar och alla andra Hedda-fans där ute, är det äntligen dags för en uppdatering av min blogg.

Den stora nyheten i mitt liv är att jag har fått två nya snygga tänder. Huggtänderna i överkäken råkade visst titta fram före framtänderna så nu ser jag ut som en liten flodhästvampyr tycker mamma.

Här kommer lite bilder från min påsk:

image431

På långfredagsmorgonen hade påsktranan lämnat ett jättestort ägg till mig i vardagsrummet. Det var jättespännande. Min mamma är lustig, hon säger att det är påsktranan och inte påskharen som kommer, men det där får ni fråga min mormor och morfar om för det var de som lärde mamma det när hon var liten.

image432

Lite senare på långfredagen åkte vi till mormor och morfar och där kom påskakärringen åkandes på sin kvast och lämnade ytterligare ett påskägg till mig och mina kusiner.

image433

På påskaftonen hade vi partaj hos min farmor och gissa vad?? Jag fick ännu mer påskpresenter. Jag är SÅ bortskämd. Hurra! Här leker jag med min kusin Samuel.

image434

Samuels mamma är toppen. Här tränar vi på att gå.

image435

På påskdagen åkte vi till mammas kusin Ulrika och hennes familj. Gissa vad!? Jag fick ÄNNU ett påskägg!! Jippie! Här myser jag med Ullebulle.

image436

Hos familjen Norberg finns det inte bara barn, påskägg och en massa god mat utan även en rolig hund som heter Sigge. Alla trodde att jag skulle bli livrädd för Sigge, men det blev visst tvärtom. Jag blev helt tokig i honom och ville klappa honom (helst i ögonen) men han bara sprang iväg när jag närmade mig.

image437

Här leker pappa och jag med min snygga kusin Tuva. Hon är jätterolig tycker jag!!

image438

Den 25e mars är det våffeldagen och det firade vi förstås. Här bjuder morfar mig på våfflor. Mums!!

Kommentarer
Postat av: morfar

Äntligen lite nya häftiga bilder på dig min lilla älskling och andra favisar. Den senaste tiden har jag haft glädjen att få träffa dig nästan varje dag. Jag har ju t.o.m tagit hand om dig en hel förmiddag, det var i torsdags, mamma var tvungen att få klar den sista uppgiften i sin pågåeende kurs, pappa som igentligen skulle ha dig hade så ont i sin mage så han var tvungen att gå till en doktor och slutligen mormor hade knallont i sitt huvud. Där fanns bara morfar kvar en underbar förmiddag bl.a passade vi på att ut till sopstationen med lite skräp som har samlats i vårt garage under vintern, sen passade vi på att handla. När pappa var klar hos doktorn kom han och tog över ansvaret för dig. Tänk att din morfar fick ringa till jobbet och meddela att han skulle stanna hemma under förmiddagen för att vara ledig för vård av barn, snart 30 år sedan sist. Jag kan avslöja att det var en riktig högoddsare på skolan att din morfar var hemma för att ta hand om dig! De har ju inte träffat dig så de vet inte hur underbar du är.
Börjar nästan bli lite orolig för våra hjältar, Timrå är bra, riktigt bra, våra killar har visat för lite kyla och diciplin de låter sig provoceras och drar på sig för mycket utvisningar, Timrå har varit otroligt kalla i motsvarande situationer, hoppas att Kenta kan hitta motmedel så att vi får uppleva en SM-serie mot din pappas LHC. Pussar och kramar i massor till dig mitt lilla gullefjunepussunge!!! HååååååååååååååååååVeeeeeeeeeeeeeee!!!

2008-03-29 @ 18:45:56
Postat av: Mormors kusin Britt

Hallå vad mkt roliga bilder.Påsken är lustig full av många typer:harar,tranor,tuppar och käringar.Det tar sig för HV.Kan tro att din pappa är lycklig nu när Linköping gått till final.Vi håller tummarna för rätt motståndare,Kram på dig mysfia/gamkusinen

2008-04-01 @ 11:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0