Jättejättemånga bilder så att morfar blir glad!!

Nu går skam på torra land! Vet inte mamma om att jag vill att hon ska uppdatera här ibland!? Tyvärr är det som så att hon inte riktigt hinner med det där med bloggande just nu. Det är jättetråkigt. Hon har nämligen börjat jobba. 28 långa vardagar spenderar hon i Sävsjö på Kommunrehab och saknar mig nåt alldeles hysteriskt mycket hela tiden. Fast hon säger att jobbet i sig är roligt, men att det där med att vara utan mig är inte alls hennes grej. Jag försöker berätta för henne att jag har det bra ändå. Min pappa och jag hittar på roliga saker och ibland, eller rätt ofta egentligen, bor hela familjen hos mormor och morfar i deras stuga. Just nu är vi dock hemma i stan och svettas! 

Jag gör som i förra inlägget! Här kommer lite bilder från senaste tiden:



Dagarna innan mamma började jobba hann vi gå till stadsparken för att köra lite lastbil ett par gånger. Det är verkligen skojigt!



Vi hann också med en familjetripp till Gränna. Vi åkte dessutom och hälsade på hos mammas kusin Ulrika och hennes familj i Edeskvarna för att titta på lammen, men de var visst ute på vift. Fast det var toppen där ändå för jag fick äta kanelbulle och hoppa studsmatta!!



Ja, och sen började ju mamma jobba och pappa fick bestämma vad jag skulle ha på mig. Då blev det så här tokigt. Barnmisshandel, tyckte morfar! Här dansar jag förresten för fullt!



En pappa och en Hedda.



På helgen TV-myste mamma och jag (åååh, Teletubbies!!!) jättemycket på morgonen. Det var lite kyligt den dagen så jag fick ta på mig min helsnygga morgonrock!



På söndagen 13/7 åkte vi till Mjölby på dubbelkalas! Vi firade faster Agnetha och kusin Emelie som fyller år med bara några dagars mellanrum.



På måndagen flyttade hela familjen till stugan. Min jättestarka kusin Cornelia tyckte att jag var jättelätt!



På morgonen fick jag mysa jättemycket i soffan och titta på Teletubbies. För säkerhets skull har jag fått med mig en mugg och en gaffel också.



När mamma jobbade passade pappa och jag på att åka till Åsens by. Där träffade vi Matthias, Camilla och Anton.



Jag har faktiskt varit i Åsens by förut, förresten. Här ser ni mig, mamma och mormor endast ett dygn innan jag bestämde mig för att flytta ut till världen utanför magen.



Jaja, tillbaka till nutiden. Här är Camilla och Anton när vi fikar.



Anton och jag tittar förundrat på när Camilla matar kaninerna.



Pappa och jag är snygga!



Och sen när mamma äntligen fick träffa mig blev det så här tokigt.



Här sitter jag i stugan och myser med hörselkåpor med inbyggd radio!



Söndagen 20/7 fyllde min snygga kusin Tuva 5 år. Då ställde sig Jedi-riddaren Hedda upp och axlade rollen som paketinslagare.



Fast mamma tyckte det var roligare att blåsa på mig!



Faster Lotta och kusin Samuel kom och hälsade på på torsdagen. Det var jättefint väder så vi åkte till Sandsjöbaden och tog oss ett dopp. Här plaskar jag med pappa!



Samuel är redo att kasta boll!



Samuel är toppen och leker hur mycket som helst med mig, men en stund här och där fick han ledigt. Här har jag nämligen bara ögon för glassen.



I går var det dags för dubbelkalas för mina kompisar Lovisa och My som firade sina ettårsdagar. Vi var hemma hos Lovisa som bor i världens finaste hus med världens finaste trädgård. Här ser ni Lovisa med hennes present.



Här förklarar My för Hugo hur stor hennes födelsedagspresent var.



Mamma, jag och Jossan (Hugos mamma) pratar och fikar.



Till höger ser ni Wilgot. Han är född på den dagen då jag egentligen skulle ha kommit, 14 april. Häftigt va? Han är jätteduktig på att göra storbarnssaker som att klättra och hoppa och sånt där. Wow, tycker jag!!



Här badar Liam och jag. Det var lite trångt i poolen. Vi var 5 stycken på en gång i en liten pool. Mysigt, tycker jag!



Lovisa har en gunga som jag var tvungen att testa. Toppen som alltid!!



Och idag var vi på beachen igen. Här sitter jag och glassar i solstolen i skuggan.

----

Ojojoj! Det blev många bilder.

Kommentarer
Postat av: My

Äntligen Hedda kom det fler bilder. Det har jag och mamma väntat på. Vi behöver ju bli uppdaterade nu när vi inte träffas så ofta. Hoppas du hade det skoj på kalaset. Det hade jag iaf. Snart får du komma och hälsa på i nya huset. Då får jag ett alldeles eget rum. Kram från My

2008-07-27 @ 22:04:13
URL: http://varldensbastamy.blogspot.com
Postat av: Morfar

Det känns som om det är 100 år sedan mamma daterade upp din fina blogg, nu jä.... ska det väl bli ordning på torpet igen. Fantastiskt att få ha dig här i Skärsboda 10 dagar. Du bara är bäst i hela världen, det kan inte finnas en gladere och mera goooooooooooooomodig unge, alltid glad. Ser fram emot nästa vistelse hos mormor och mig. Nu har jag bara en strykning av ytterdörren och ett fönster kvar att måla. Pussar och kramar i massor från din största "fan"!

2008-07-28 @ 09:26:33
Postat av: Micha

Hej på dig lilla sötnos...



Äntligen nya bilder. Din mamma får ta och bli bättre med bloggen.

Har varit i Borås ett par dagar och tittat på alla roliga djur.

Ha det så bra..

Kram

2008-07-30 @ 19:53:57
Postat av: Sysslingarna i Göteborg

Vi har just Samuel på besök och har fiskat massor av krabbor. Idag har vi faktiskt ätit krabbor också. Vi har nu tittat på alla bilderna och konstaterar att du är en riktig Granbergare. På vissa bilder är du riktigt lik Elin. Välkommen ner för att fiska krabbor! Kramar från Göteborg!!

2008-07-31 @ 22:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0