Så sjuk

För ungefär två veckor sedan började jag hosta ganska mycket, men det blev inget mer än så. Förrän nu. I söndags smällde det till och jag blev dunderförkyld. I går var mamma och jag på barnmottagningen där läkaren berättade att jag hade fått öroninflammation. Så nu äter jag 5 ml Kåvepenin morgon och kväll. Blä, tycker jag.

Jag bantar mer än någonsin tidigare och mamma som vanligtvis är hysterisk över mitt matintag har nu passerat alla gränser vad gäller desperation. Ge upp mamma, jag känner inte för att äta. Så är det bara! Problemet är att jag tydligen har gått ner lite i vikt och det får man inte göra när man är bebis. I morgon ska vi till BVC och väga mig och om jag har gått ner ännu mer kommer jag kanske att läggas in. Mamma och pappa är oroliga för mig även om jag är nästan lika glad och aktiv som vanligt.

image359

En liten nyårsfirare med sin allra första feber. Somnade redan strax efter kl 19 så något tolvslag för mig blev det verkligen inte. Om ni tittar riktigt noga ser ni mina två fina tänder.

249160-360

Mamma, morbror Markus och Noy tittar på fyrverkerier och skålar när år 2008 precis börjat.

249160-362

Så här söt är man när man när man har öroninflammation. Jag tar mig lite för mitt onda öra, men är glad ändå.

249160-361

Man gör framsteg även när man är sjuk och har en näsa som rinner. Om underlagsförutsättningarna är goda kan jag faktiskt numera krypa lite. Snyggt va??

Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch då! Stackars dig. Inget vidare att få öroninflammation o jag som har längtat efter att få hälsa på hos dig nästa vecka. Vi får hoppas att du slipper läggas in. Förstår att din mamma är smått hysterisk nu. Krya på dig. Såg dina fina tänder. Mina är också på väg nu fast de har inte tittat upp lika mycket. Stora kramar från My

2008-01-04 @ 10:09:12
Postat av: Pappa Andreas

En förkyld men cooool tjej! Puss!!!

2008-01-04 @ 10:24:33
Postat av: Hugo

Men Hedda hur går det?? Jag har oxå varit lite krasslig förkyld o feber mamma tror att det är mina tänder uppe som är på G. Jag var vaken till kl 23:30 på nyår vägrade sova men orkade inte riktigt hålla ut=)till tolvslaget. Hoppas att det gick bra på BVC vi längtar efter fika och har verkligen sett fram emot att träffa er snart. Jag sitter nog snart mamma o pappa kämpar varje dag men de fattar ju inte jag vill ju stå;)
Hör av er så vi vet vad som händer och vi hoppas verkligen inte att ni behöver ligga på sjukhuset.. Kramar från oss

2008-01-04 @ 11:37:38
Postat av: Anonym

Men Hedda hur går det?? Jag har oxå varit lite krasslig förkyld o feber mamma tror att det är mina tänder uppe som är på G. Jag var vaken till kl 23:30 på nyår vägrade sova men orkade inte riktigt hålla ut=)till tolvslaget. Hoppas att det gick bra på BVC vi längtar efter fika och har verkligen sett fram emot att träffa er snart. Jag sitter nog snart mamma o pappa kämpar varje dag men de fattar ju inte jag vill ju stå;)
Hör av er så vi vet vad som händer och vi hoppas verkligen inte att ni behöver ligga på sjukhuset.. Kramar från oss

2008-01-04 @ 11:43:28
Postat av: Morfar

Gott Nytt År min lilla gullesnufsa, krya på dig!

2008-01-04 @ 18:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0