Min första riktigt krångliga natt

I natt fick mina föräldrar prova på att vara småbarnsföräldrar på riktigt. Hittills har jag ju sovit extremt bra och länge, men nu fick mamma inte sova mycket. Från kl 2:30 och framåt var jag vaken större delen av tiden och ville helt enkelt inte sova alls. Men herregud! Vad väntar hon sig? Att jag ska gilla att sova? Äh, glöm det! Min pappa var också uppe flera gånger för att stoppa in nappen i munnen på mig och bädda ner mig i sängen igen, men han har världsrekord i omsomning och det har verkligen inte mamma. Pappa säger att det är genetiskt att mammor vaknar lättare och det stämmer nog, i alla fall i vår familj.

Kl 7 gav pappa upp kampen och plockade upp mig. Vi lekte och hade kul medan mamma försökte somna om, men det gick visst inte alls. Idag har jag en jättetrött mamma, men min mamma har en jättepigg bebis. Vad konstigt! Klockan hann bli 10:30 innan mina föräldrar äntligen fick mig att sova. De försökte lägga mig flera gånger under morgonen, men två sekunder senare såg det ut så här i min säng (dålig bild, mamma mobilkamera är inte så bra i mörker):

image379

Jag kan ju passa på att berätta att jag kan en massa saker numera. Jag kan vinka, peka på lampan, klappa händerna, göra lite Imsevimsespindel-rörelser, krypa lite och, som ni ser på bilden ovan, resa mig upp alldeles själv om jag bara har nåt stadigt att hålla i. Mamma och pappa har fullt upp med mig nu, men för att göra allt lite lättare för dem är jag superglad nästan hela tiden. De säger att jag är världens bästa och gladaste bebis, men det tycker kanske alla föräldrar om sina barn...

Kommentarer
Postat av: morfar

Bra Hedda låt mamma och pappa veta att de har en lite bäsebisse i huset med någon strul natt emellanåt, de har haft det på tok för bra, du världens bästa och snällaste bäbis. Nu när du har påmint om din närvaro kan du ju återgå till ditt vanliga jag, sen när du tycker att det är lämpligt så är det dags igen, bra Hedda! Ikväll kan det bli riktigt tufft uppe i Karlstad för våra favoriter, tisdagsmatchen mot Södertälje kommer jag att se på plats, jag har blivit inbjuden riktigt kaxigt, startar med mat på Scandic, matchen ser vi ifrån en loge, är faktiskt lite nyfiken på hur det är, ser man något? Pussillipusspusspuss på dig lilla goseunge!

2008-01-13 @ 11:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0