En storasyster och en lillebror

Idag åkte mamma och jag till Eksjö för att titta på en ny liten människa. Han var så liten så att till och med jag, som i själva verket inte är speciellt stor, såg helt gigantisk ut. Mamma sa att hon aldrig hade sett nån så liten i hela sitt liv, men han var faktiskt i precis samma storlek som jag var när jag var ny. Min mamma är allt bra glömsk, hon.
Eftersom Anders äntligen har kommit till världen har min snygga kompis Kerstin blivit storasyster. Hon var väldigt stolt över sin lillebror, men hon var nästan mer rädd om sina leksaker. Hon ville inte alls att jag skulle röra dem, men det gjorde jag ändå. Då blev hon lite arg på mig och ville att vi skulle åka hem. Dessutom åt jag lite presentpapper. Det var jättegott, men av nån anledning fick jag bara äta den första lilla biten jag lyckades sno åt mig för sen plockade Kerstins och Anders pappa bort papperet. Men vadå?? Kerstin åt ju ett hårspänne när hon var liten och hon mår toppen ändå, så varför kan inte jag få smaska på lite papper??

Mamma ville knappt inte släppa Anders. Han var så liten och mysig och så otroligt söt. Det tyckte faktiskt jag också, men jag längtar tills han blivit lite större så att vi kan leka.

I väntan på att Anders blir bättre på att leka fick jag låna Kerstins läragå-vagn. Jag håller på att bekanta mig med den nu.

image393

Världens finaste storasyster.

image394

Världens finaste lillebror som bara är en vecka gammal.

image395

Jag lägger saker i läragå-vagnen.

image396

Jag provåker vagnen.

Kommentarer
Postat av: Micha

Tänk att din mamma inte kom ihåg hur liten du har varit.
Men nu börjar du bli en riktig stor och duktig tjej. Du får säga till mamma att du vill gå in på pyrets och smulans blogg o titta, det har kommit in fler bilder till den. Kram

2008-02-01 @ 17:43:00
Postat av: Morfar

Den här veckan måste din mamma ha fått en knäpp, nya bilder idag igen, jag hinner ju inte med att skriva allt jag vill om dig mitt lilla älskade barnbarn. Idag när jag kom hem och du var hemma hos mormor tillsammans med din mamma,det blir guldkant på hela helgen. Du är nio månader i morgon och kan så mycket, du är något utöver alla andra bebisar, som du jobbar all din vakna tid, plockar klotsar och lägger i burkar ska mna verkligen klara det när man är så ung? Dessutom måste du vara världens gladaste bebis. Tänk att din kusin Tuva fick ge namn åt en snöstorm, inte utan att det är en viss symbolik i det, Tuva med världens tryck och fart passar bra tycker jag. Tänk att jag har fått tre så goooooa tjejer att bry mig om, Cornelia, Tuva och Hedda kan man vara annat än lycklig.
Fransoserna älskade ishockeyn dessutom höll de på det blå laget, när det var snöstorm då de kom ut från ishockeyn blev de ännu lyckligare, de flesta av dem har inte sett snö inna de kom till Sverige.

2008-02-01 @ 21:36:10
Postat av: Jessica

Åh vad roligt att se Marias barn! Viken liten sötis, lille Anders. Jag längtar såååå nu! På söndag e jag beräknad! Och är inte Kerstin jättelik maria som barn?

2008-02-04 @ 13:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0