Nu är jag en dagistjej!

Jag har börjat på dagis nu. Visst är det häftigt!? Igår kom min dagisfröken hem till mig och idag var jag på Hultgården för första gången! Jag tog med mig mamma för säkerhets skull, men det hade jag egentligen inte behövt för jag glömde totalt bort att hon var med.



Här har jag precis ätit min frukostgröt och väntar med spänning på att få åka iväg och gå på dagis!



Sådär, påklädd! Är jag dagisfin nu, mamma?



Min hylla på dagis.



När jag kom in på min avdelning blev jag alldeles tokig. Det fanns hur mycket leksaker som helst!! Bäst av allt var diskbänken och spisen. Så här stod jag större delen av tiden mamma och jag var där. Men vadå?? Det är ju viktigt att dricka mycket vatten.



Emellanåt lämnade jag min plats vid diskbänken och gick istället runt och drack ur en kopp jag hittade. Lite då och då sa jag "SKÅL" högt och tydligt. Mamma skämdes lite och skyllde på pappa.



Här går det undan! Jag tar mig en svängom med en stor apa som jag hittade. I bakgrunden sitter min dagisfröken som heter Sofia precis som min mamma.

-----

När pappa gav mig min kvällsgröt var han jätterolig, tyckte jag. Jag satt och skrattade länge och väl innan mamma äntligen kom på att hon skulle filma mig och då hade jag nästan skrattat klart, men lite skratt lyckades hon fånga på film. Titta här:


Kommentarer
Postat av: Morfar

Du kommer att bli världens bästa dagistjej, tänk att få vara din dagiskompis. Jag tror att du kommer att dominera uppe på Hultet.

Mormor och jag bor kvar i Skärsboda ytterligare ett par veckor, välkommen att hälsa på, jag längtar efter dig min älskade lilla gullegosa.

2008-08-19 @ 21:37:58
Postat av: mormors kusin britt

Hej igen vi träffades ju häromdagen.Kul med nya bilderna.Tror som morfar att du kommer trivas bra på (dagis) jag säger det än fast det heter ju förskola nu för tiden,Knäppt tycker jag.Ha det bra så länge tills vi ses nästa gång kram/gamkusinen

2008-08-23 @ 17:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0