Heltidsjobb

Just nu jobbar jag heltid i Skärsboda. Det är fullt upp hela tiden. Jag är världens gladaste flicka och vill bara leka hela tiden. Jag kan äta balerinakex, köra dockvagn, skriva med pennor och säga en massa bra ord. Min mamma säger att jag helt plötsligt inte är nån bebis längre utan numera är jag en stor tjej. Hon är alldeles chockad. Chocken blev inte mindre när hon och mormor upptäckte att jag har fem (5!!!) tänder på gång. Ojojojoj!!! Det är alltså tand åtta, nio, tio, elva och tolv som är på gång samtidigt. Inte konstigt att jag dregglar som ett vattenfall emellanåt!

Min ordlista består just nu av:
ÅÅÅPA - APA
WUMPA - RUMPA
KÅEL - SKÅL
BAJ - BAJS
BOBBA - JOBBA
OCKA - DOCKA
KOCKA - KLOCKA
KXSSS - KEX
KAKA - KAKA
TATT - TACK
BOLL - BOLL
BOTTA (samtidigt som jag sträcker ut händerna uppgivet åt sidorna) - BORTA
BULL - BULLE
MAMMA - MAMMA
PAPPA - PAPPA
OFFA - MORFAR
MO - MORMOR
FA - FARMOR

Det trillar in nya ord varje dag. Det är så skoj att prata!!



Heltidsjobbar i Skärsboda. Dockvagn, dockor, uppblåsbar båt, Binta-boken (som morfar läser bäst!!) och allt annat ska undersökas in i minsta detalj. Jag ska nog också bli arbetsterapeut, faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Mona

Hejsan på er i Skärsboda. Va kul att du börjat prata, tror säkert du blir lik din mor, jag menar du har ju och brås på. Härligt med tänder som poppar upp iett, blir riktigt avundsjuk. Börjar dra ihop sej till träff, vi längtar så......BAMSEKRAMAR

2008-08-11 @ 19:04:50
Postat av: Morfar

Idag var första dagen efter sommarlovet och all personal var på skolan för ett nytt läsår. Vi rektorer beskrev vårat sommarminne vår sommarbild att ta med till hösten, gissa vad mitt handlade om? Rätt det var du och knallhattarna från Bodafors. En hel sommar alla sagor (Binta dansar)alla skratt och den där perioden med soligt och underbart väder, badvattnet var så varmt, t.o.m Gunsepunsan badade flera gånger, Tuva står där i vattnet och ropar come on Gunsan. Vilka dagar vilken underbar sommar!

Puss och kram på er alla knallisar!

2008-08-11 @ 21:32:56
Postat av: Pappa Andreas

Kommer hem snart sötnos! :) Då blir det LEEEKAAA!!!

2008-08-12 @ 08:18:48
Postat av: mormors kusin britt

Hej svejs! det var ett tag sen har haft datahaveri.Nu äntligen är vi on line igen.Fick bli en ny hård-disk.Så gamkusinen har fått börja om på nytt.med alla försvunna bloggar & dyl. Jätte kul titta på alla kort som mamma trots allt hunnit med att uppdatera.Inte konstigt det dröjer när hon ska jobba också. Du är verkligen på g med allt.Glad och nöjd med livet verkar du ju också.Men oj vad tiden går fort.Verkligen dax för en träff snart.Många kramar till dig lilla Hedda/gamkusinen

2008-08-12 @ 11:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0