Gammalt och nytt

Jag kom på att jag under mina första fem månader i livet inte visat hur jag såg ut innan jag kom ut till världen. Titta här:

image276

Mamma med mig i magen 14e april. Det var den dagen då jag egentligen skulle ha kommit, men inte alls kände för det...

image277

... så tiden gick. Här är mamma och jag på nionde övertidsdagen.

image283

Efter mycket om och men kom jag (på artonde övertidsdagen) tillslut på att jag ville komma ut ändå och värkarna satte igång. Här har mamma jätteont.

image278

Ja, och så föddes jag 13.5 h efter att första värken kom... Jag var jättetorr eftersom jag hade legat och gottat mig i magen så länge. Det ser ut som om jag har på mig för stora vantar på händerna, men det är faktiskt bara en massa torr hud.

image279

Jag var så torr att jag fick sår lite varstans. På kinden fick jag det värsta! En jättestor skorpa blev det och ni kan tänka er att min mamma var hysterisk över detta. Här är jag förresten på väg hem för första gången!

image281

Huden blev fin ganska fort och jag växte på mig en hel massa. Så här ser en bebis som är fem månader ut. Snygg va?

image282

Bebisattack! Akta dig pappa! Going for the eyes.

image280

Ja, jag ville mest bara visa hur stor och fin jag har blivit och att jag till och med kan ta av mig mina strumpor själv nu!

Kommentarer
Postat av: Jessica Nygren

Åh hon är ju alldeles bedårande, Hedda!

2007-10-04 @ 11:57:37
Postat av: Pappa Andreas

Hahaha...jag minns din mammas graviditetsvåndor, men JAG visste heeeela tiden att allt skulle bli bra och att du skulle bli en kanonbebis! Puss på dig sötnos!!!

2007-10-04 @ 13:34:06
Postat av: Hedda

yy
vn mmmmmmmmm c hx
vn nb
v
sc xc

2007-10-04 @ 17:26:58
Postat av: Morfar

Roligt att se hur din mamma såg ut innan du kom, har nästan glömt detta. Idag har jag varit i huvudkommunen för avslutning på en utbildning i Mångfald som jag har haft förmånen att deltaga under det senaste året. Din mamma skickade en jättemysig film på dig där du snackar och ser ut att verkligen trivas med livet. Dessutom talade hon om för mig att du har varit på fem månaderskontroll inkl. spruta, den tog du ju tydligen utan att blinka, du är bäst på allt. Puss, puss, puss, puss, puss, puss, puss, puss, kram!

2007-10-04 @ 21:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0