En lucia med en liten tand

Nu har det där hänt som alla väntat på sedan jag var ett par månader gammal; den första tanden har ploppat fram. Ajajaj! Det gör ju ont att få tänder. Mamma började ana att det verkligen var nära igår när jag började gråta flera gånger till synes utan anledning. Idag har jag varit så gnällig att jag till och med fick lite Alvedon för att få bort det onda.

Det var lite tokigt att tandens entré skulle krocka med min luciadebut, men tack vare den där Alvedonen gick det bra. Jag ville dock inte vara utan min napp, så den fick snällt följa med. Jag var en mycket snygg lucia om jag får säga det själv. Min klänning och min krona var i och för sig lite för stora, men vad gör väl det?

Luciatåget var på Frälsis julmarknad, med den gruppen jag sjunger med på onsdagarna. Pappa och morfar följde med för de ville ju se stans snyggaste lucia, men tyvärr kunde inte mormor följa med. Hon ville tydligen hellre titta på när Fredrik Kempe & co sjöng julsånger. Tokigt! Jaja, hon får liksom ni andra titta på korten här nedan. 

249160-344

En liten lucia i pappas knä.

249160-339

Lucian i sin helhet hos mamma.

249160-340

Lucian skrider in.

249160-342

Julfika med mamma, morfar och pappa (som som vanligt inte finns med på bild, eftersom han tar kortet). Morfar ville köpa alla lotter Frälsis hade för att vinna en blinkande snögubbe till mormor. Tydligen vill hon jättegärna ha en sån!?

249160-341

Tillslut fick jag ta av mig luciaklänningen och fika lite. Här dricker jag vatten.

Kommentarer
Postat av: Morfar

Bland alla små gulliga lucior, tärnor, stjärngossar och tomtar var du den som lyste mest i alla sammanhang är du nr.ett. Du ska veta att det var en mycket mallig morfar som fick visa upp dig för många gamla bekanta till mig och mormor. Synd att vi inte vann den där blinkande snögubben, tänk att få ge mormor den för att förgylla trädgården nu till julen.
Vi ses på middag imorgon, pusspusspusspuss!

2007-12-08 @ 19:25:42
Postat av: mormor

Hej min lilla lucia!!!!
Såååååå fin du var som lucia, det var ju otur att mormor inte kunde vara med och titta på dig. Det var ju en himla tur att morfar inte vann den där blinkande tomten, en sådan vill jag absolut inte ha.
Du måste hålla bättre koll på din morfar när du är ute ensam med honom. Lova mig det.

Puss mormors lilla klabbelabba!

2007-12-08 @ 21:12:08
Postat av: Micha

Hej lilla sötnos. Det var den sötaste lilla Lucia jag har sett. Ha det så bra. Kramar.. Vi ses på Tisdag.

2007-12-08 @ 21:55:56
URL: http://pyret77.blogg.se
Postat av: Mormors kusin Britt

Vilken go liten lucia. Har ju haft förmånen att träffa dig i dag. Du är verkligen en go liten tjej. Hoppas du sover gott i natt Kram / kusinen B

2007-12-11 @ 19:55:02
Postat av: Pappa Andreas

Sååå söt! Vilken tur att luciaklänningen går att använda tills du väger typ 20 kg...:)

2007-12-12 @ 12:55:49
Postat av: Jessica

Det var den minsta och den sötaste lucia jag har sett!

2007-12-18 @ 18:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0