Premiär!

När man är så liten som jag är får man ofta uppleva premiärer av olika slag. Första leendet, första badet, första gången man håller upp huvudet själv, första sprutan, ja listan kan göras lång. Idag var det så återigen dags för en premiär, nämligen att sitta i en barnstol för första gången. Jag var inte så jätteroad av detta. Jag var mest trött och hungrig och mer intresserad av att få lägga mig för natten än att sitta och le för att göra mamma och pappa glada. Som den snälla bebis jag är lydde jag, om än lite motvilligt, och efter några tårar fick de ta sina efterlängtade bilder. Men log, det gjorde jag inte!

image174

Jag böjde lite motvilligt på mina extremt raka ben för att sitta lite...

image175

... och jo, det där med att sitta själv i sin alldeles egna stol verkar ju ändå rätt OK!

image173

När vi var hos faster Lotta och kusin Samuel i helgen fick mamma syn på några kort på pappa när han var liten. Hon hajade till och trodde nästan att det var kort på mig. Vi är väldigt lika, min pappa och jag!

image177

I går badade jag. Som vanligt stortrivdes jag och sprattlade så att mamma blev alldeles blöt på benen.

image176

Efter badet myste jag som bara den i min härliga handduk.

image179

I lördags den 4/8 var jag på mitt första bröllop. Jag skötte mig exemplariskt och sov mest. Här ser ni en bild från middagen där endast min flinande mamma bryr sig om kameran.

image178

Ja, så här såg jag ut mestadels på bröllopet och efterföljande middag.

image180

Det tjusiga brudparet (här ännu ogifta) på väg in i kyrkan. Jag och mina föräldrar önskar Gustaf och Emma all lycka i framtiden!

image181

Jag vet att ni vill se en bild på mig i kyrkan så här kommer en bild på bröllopsdagens snyggaste dregglare!

image183

På lördagsförmiddagen var pappa, mamma och jag hos farmor och då passade jag på att sprattla loss på farmors altan i min snygga somriga sparkdräkt.

image182

I fredags var vi hos Lotta och Samuel och sov över där. Det var jätteroligt för Samuel är så snäll. Här badar jag i Lottas handfat för att jag skulle bli snygg till bröllopet.

image184

Den här bilden tog pappa precis före handfatsbadet. Jag är verkligen min fars dotter och jag, liksom han, tycker verkligen att det är roligt att göra hattar av allt.

Kommentarer
Postat av: Sweet 16´s blogg

gud va söööt :D

2007-08-08 @ 21:51:39
URL: http://performance.blogg.se
Postat av: Morfar

Du är alltid bästa och finaste bebisen i världen. Jag blir så mallig!

2007-08-08 @ 22:00:23
Postat av: Emma & Gustaf Engholm

Tack för att ni ville vara med och göra våran dag till en av de mest underbara! Jätte fina bilder, Hedda är ju hur söt som helst, mycket lik pappa...men söt ändå =)
MVH // Brudparet

2007-08-08 @ 22:12:10
URL: http://www.kopov.blogg.se
Postat av: Emelie

Hej Hedda!
alltid lika kul med nya och fina bilder på dig!

2007-08-09 @ 08:45:05
Postat av: Pappa Andreas

Eftersom jag längtar SÅ efter dig när jag är på jobbet så betyder det att måste jag hänga på din blogg minst 5 ggr per dag...puss!

2007-08-09 @ 12:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0