Några dagar i Heddas liv

Nu har det återigen gått en hel massa dagar utan att mamma har uppdaterat min blogg. Jag har tjatat och försökt vara så snäll som det bara är möjligt bara för att mamma skulle hinna med att uppdatera, men hon hittar alltid på saker som "måste" fixas och "inte kan" vänta. Vuxna har en himla massa konstiga ursäkter hela tiden. Inte bryr väl jag mig om om mina klänningar är strukna eller inte, när det viktigaste för mig är att få visa er hur snygg jag är!?

Hur som helst, i helgen var min farmor här på besök! Hon sov över hos oss för första gången. En massa roliga saker hände och farmor var med och bevittnade alltihop. Som exempel kan jag nämna att farmor fick mig att skratta på riktigt för allra första gången. Ja, hur skulle jag kunna låta bli när hon lekte titt-ut så himla bra!?

Igår, tisdag, var mamma och jag på baby-café för första gången. Jag var minst med mina 3,5 månader. Det var två snygga killar där som var 4 månader, men resten av barnen var jättegamla. De var mellan 6 och 10 månader allihop. Jag satt mest lutad mot mamma och tittade, men jag låg och tränade nacken och dreglade en hel del också. Vi ska gå dit nästa tisdag också för det var ju jättekul att se andra barn leka och jollra!

Idag var mormor, mamma och jag och fikade med Micha och Mona hemma hos Micha. Vi skulle titta på Pyret, Michas marsvinsbebis som är en hel månad yngre än vad jag är. Dessutom skulle mamma och mormor hämta sina specialbeställda vita halsband som Micha gjort. Jag hade knappt sovit på hela dagen och var supergnällig. Jag var ju förstås lite avundsjuk också eftersom jag fick dela med mig av uppmärksamheten, så jag bjöd inte på så många leenden. En kort stund sov jag i Michas soffa, men annars gnällde jag mest.

image202

Farmor och jag myser i fåtöljen. Jag har egentligen inte alls lust att bli störd av kameran, men man måste ju ställa upp på bild då och då ändå!

image203

I söndags åkte farmor, mormor, pappa, mamma och jag på utflykt. Första anhalten var Livslust, världens mysigaste lilla affär i Munkaskog utanför Habo. Här försöker mamma få mig att förstå tjusningen med shabby-chic.

image204

Farmor och mormor är lyckliga över sina inköp. 

image205

Pappa och jag kollar in alla fina saker.

image206

Efter Munkaskog åkte vi till Hjo. Det var verkligen jättefint där. Här sitter jag och mormor och slappar lite efter glassfika. Jag är glad fastän jag inte fått smaka.


image207

Farmor äter upp det sista av sin smarriga ägglikörglass.

image208

Jag visar mormor hur fint jag satt på baby-caféet.

image209

Flying baby!

image210

Jag sprattlar och har det bra i min nya lekhörna.

image211

Ja, och så den sedvanliga badbilden. Denna gång utan värmehandduk på huvudet.

image212

Micha och supersöta Pyret.

image213

En övertrött bebis som äntligen somnat efter många om och men.

Kommentarer
Postat av: morfar

Nu var hon duktig din mamma som fick in så många bilder, som alltid är du ju till din fördel på bilderna, hur fick du mormor att se helt normal ut på bilden med dig, inte en enda grimas eller annat hyss. På fredag ska du få fiska kräftor för första gången i ditt liv, alla kommer att vara där, dina kusiner Cornelia och Tuva, mammas kusiner Oliva och Adam, gamlafarmor Elsa m.fl. Puss och kram gullunge!

2007-08-23 @ 21:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0