Första sprutan!

Idag fyller jag 3 månader. Gissa om jag tycker att jag är stor och duktig nu. Detta firade vi genom att gå till BVC för att jag skulle få min första vaccinationsspruta och dessutom väga mig lite. Vi träffade en ny BVC-sköterska idag eftersom min vanliga hade semester och som vanligt visade jag mig från min allra härligaste sida. Hon blev alldeles betuttad i mig och hon sa till mamma och pappa att de har fått ett praktexemplar till dotter. Mamma blev så stolt att hon höll på att krevera. Jag hade ökat jättebra i vikt, förresten. Numera väger jag 5572 g och är 61,5 cm lång. När det blev dags för sprutan fick jag sitta i mammas knä och pappa viftade frenetiskt med en skallra för att jag skulle ha nåt kul att titta på. Helt plötsligt stack sköterskan mig med den där läskiga sprutan och jag skrek som bara den i två sekunder, sedan gnydde jag lite i ytterligare två sekunder och därefter skrattade jag som vanligt. Sprutor är väl inget! Jag försökte berätta det för pappa som är spruträdd, men jag tror inte att han förstod.

I morgon åker vi till Linköping för att hälsa på Lotta och Samuel. Vi ska passa på att gå lite på stan och eventuellt hälsa på en kompis till pappa i hans nya hus. Vi ska sova över hos Lotta. På lördagen åker vi till farmor i Mjölby och då ska vi gå på bröllop först och sedan fira kusin Emelie som fyller 25. Fullspäckat schema med andra ord! Jag tycker att det ska bli SÅÅÅ spännande!

image172

Sover gott i vagnen.

image171

Visar stolt upp mitt plåster som jag fick efter vaccinationen.

Kommentarer
Postat av: Morfar

Tyvärr har jag inte haft möjlighet att prata med dig idag, mormor berättade för mig att du hade varit här på en snabbvisit efter sprutsticket. Jag var nog ganska säker på att du skulle ta även sprutan med ett leende, du bara är världens gooooooaste och gladaste lilla tjej. Ha det bra i Linköping med alla, du får inte ta över hela festen från brudparet, försök att vara lite diskret. Vi ses Puss och Kram Kärleken!

2007-08-02 @ 21:38:25
Postat av: mona

Lika söt och go som alltid!!!
Såg er när ni gick förbi parkeringen,ville inte ropa, för jag anade vart ni var på väg.
Bra gjort Hedda, önskar jag var lika tuff som du, men sprutor gör mej knäsvag.
Kram

2007-08-06 @ 22:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0