Krångel-Hedda

Jag vill inte äta. VILL INTE! Min mamma och pappa fattar inte det och försöker proppa i mig mat ändå. Jag vill inte ha!! Jag vill bara leka, leka, leka! Mina föräldrar har testat allting vid det här laget, men jag vill faktiskt inte äta. Jag fattar inte varför man ska behöva äta när man är glad och pigg ändå. Okej, jag erkänner; lite vill jag ha att tugga på. Jag kan äta hur mycket bröd med smör som helst, men det duger visst inte åt mina föräldrar.

Idag ringde mamma till och med till BVC för att fråga vad man ska göra åt det här. BVC-tanten sa att mamma skulle fortsätta att låta mig äta själv och bad oss att vi skulle komma dit och kolla min vikt på torsdag. Jaja, jag får väl äta lite, tänkte jag och till mellanmål åt jag ganska mycket macka, lite banan och lite fruktpuré. Snart är det dags för min lunch och då ska jag få äta själv med händerna. Mamma hoppas att det ska gå bra men jag hoppas bara att jag ska kunna leka lite...

image388

Jag har pipmuggen i ett järngrepp!

Kommentarer
Postat av: morfar

Gott gulleunge visa vem som bestämmer, men det är klar visst är det bra om du petar i dig like mat emmelanåt. Eftersom dina föräldrar trycker i dig en flaska med vällning medan
du sover (tvångsmatning) är väl detta ditt sätt att protestera. Hur som helst är du ändå världens gooooooaste bebis, man bara måste träffa dig så ofta som möjligt. Puss och kram , jag tittar in till dig ikväll.

2008-01-29 @ 16:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0