Mors dag på Visingsö

Idag har jag och pappa firat min mamma. Det gör man nämligen när det är mors dag. Hon fick ett par jättesnygga örhängen med stjärnor i av mig. Hela dagen var jättetoppen och jag var gladare än gladast nästan hela tiden. Mamma och jag började dagen med att åka och fira mormor på (mor)mors dag. Hon fick paket och blöta pussar av mig. Medan mamma och jag var där gjorde pappa, den snällingen, i ordning en utflyktskorg och så fort vi kom hem igen efter mormorbesöket åkte hela vår lilla familj iväg på morsdagsfirande i världsklass! Vi åkte på kringelkrokiga vägar och hamnade tillslut på Visingsö där jag nästan höll på att krevera av ren glädje. Ja, ni skulle ha sett! Min lycka visste inga gränser utan jag skreeeeek av skratt och sprattlade så att vagnen hoppade. Mamma och pappa är ju vana vid att jag är glad, men idag satte jag tydligen nåt slags rekord. Men vadå!? Blir man inte överlycklig av sol, utflykt och djur av alla möjliga slag??

image504

På morgonkvisten åkte vi till mormor och grattade henne med paket. Hon blev jätteglad över sakerna som jag hade köpt.

image505

Vi åkte förbi kyrkan där jag döptes och eftersom den såg så fin ut var mamma och pappa tvungna att ta kort på den.

image517

Så här spännande tyckte jag att det var. Snark!!

image506

Efter sisådär en timma vaknade jag till och då var vi framme vid Gyllene Utterns rastplats utanför Gränna och där fick jag både äta och leka av mig lite.

image518

Vi stannade till på Butiken På Landet (som inte direkt föll mamma och pappa i smaken) och jag passade på att förklara för pappa hur ett träd ser ut.

image507

Vi hann också med en promenad i Gränna. Här är jag och mamma på Hallska gården och kör racer över stenarna. Jätteskoj tycker jag!!

image508

Min stirriga mamma och jag var först ombord på båten till Visingsö.

image509

Så här snyggt är det att åka båt!

image510

Väl framme på Visingsö var det matdags igen. Här ser ni ett bildbevis på att jag faktiskt äter emellanåt. Frivilligt dessutom!

image511

Här har pappa, mamma och jag varit och kollat på Visingsborgsruinen. Jag tycker att ruiner är super!

image512

En mysig gårdsbutik där vi köpte en morsdagspresent till farmor.

image513

Så lycklig över att slippa mössan!

image514

Pappa berättade för mig att hästar ser ut så här. Jag blev mycket fascinerad.

image515

En ännu lyckligare Hedda. Här har jag även sluppit luvan. Lägg märke till solskyddsfaktor 40-frisyren.

image516

Jaha, där var Visingsö-besöket slut. Jag längtar tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hoppas du haft en bra helg :)
Godnatt.

2008-05-25 @ 23:12:01
URL: http://sannawiberg.blogg.se
Postat av: Morfar

Så underbart mysig du är min lilla gullesnufsa du bara är gladast bland de glada, snygg tandrad du visa upp, man blir ju glad av att bara se den. Hinner inte skriva någon längre historia i dag, som du vet ska jag ju åka till Turkiet några dagar för att bygga upp utbyteskontakter för skolan. Vi ses när jag kommer hem på fredag. Puss och kram gullet.

2008-05-26 @ 08:30:18
Postat av: Mormors kusin Britt

Tjena i solskenet, Vilken härlig dag ni måste haft med dom härliga bilderna.Visingsö är en smålänsk pärla tycker jag.Lagom långt helst när man är liten och måste åka bil.Ha det bra lilla mysfia.Nu syns vi ju snart igen.Kram/gamkusinen.

2008-05-26 @ 08:34:23
Postat av: Pappa Andreas

Ja det var en riktig familje-höjdardag!!! Puss!!!!

2008-05-30 @ 14:09:47
URL: http://karlandreas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0