På upptäcktsfärd

Jag har jättemycket häftiga saker på mitt rum. Idag har jag varit på upptäcktsfärd och hittat böcker, gosedjur, pussel och min fina plocklåda. Plocklådan är dagens bästa sak. Jag har lite svårt att få i trianglarna, men övriga bitar går bra. De gröna cylindrarna är mina absoluta favoriter. De är inte bara lätta att få i i lådan, de är urgoda att smaska på också!!

Igår kväll hände något stort. Jag kissade på min potta för första gången. Jag satt och grejade lite med några leksaker och helt plötsligt började pottan spela en jättebra låt om och om igen. Nu är jag stor.

Ja, just det. Igår var det dags för min 10-månaderskontroll på BVC. Mamma blev jättelycklig för jag hade gått upp så bra i vikt. Nu är jag 75 cm lång och väger 9115 g. Det innebär en viktuppgång på 455 g på en månad och det är väldigt bra för att vara mig. Jag hoppade till och med upp på normalkurvan vad gäller vikten. Längdmässigt ligger jag en hel kurva över normalkurvan. Jag är en lång smalis helt enkelt.

image418

På upptäcktsfärd.

image419

Plocklådan är toppen. Här har jag precis fått i en bit och funderar lite över vart den egentligen tog vägen...

Kommentarer
Postat av: Mormors kusin Britt

Vad duktig du är vad månne bliva av lilla Hedda.Tycker inte din mamma ska vara orolig över din vikt.Nu hade du ökat,det visste vi ju att det klarar du så bra.Har varit ute med mormor och ätit.Vi har haft några mysiga timmar.Imorgon åker jag till min prinsessa&prins.Längtar efter dom.Kram på dig lilla mysfia.Hälsa hon som uppdaterar/gamkusinen

2008-03-04 @ 15:27:41
Postat av: Pappa Andreas

Snart kommer jag hem och leker med dig sötnos! :)

2008-03-05 @ 14:12:18
Postat av: Morfar

Hej på dig lilla gullet, har haft lite för mycket att gör de senaste dagarna dessutom har jag inte suttit vid datorn här hemma. Din mamma har påminnt mig vid ett flertal tillfällen att jag inte varit inne på din blogg. Så mammig du var när jag tittade upp till dig och dina föräldrar ikväll, din mamma hade ju varit på skolan i Jönköping hela dagen, du och pappa hade varit ensamma hela dagen. Du hade bara mamma för ögonen, du ska veta att din mamma var jättestolt och glad över att vara så älskad och efterlängtad av dig, allas våran ögonsten. Trots allt skrattade du lite åt mig. Våra HV- killar spelar just nu en skämtmatch mot Skellefteå, just nu leder lappgubbarna med 4-3 (taktiskt riktigt), hoppas att resultatet står sig så att vi kan krossa dom i slutspelet. Vi ses väl till helgen? Puss, puss, puss!

2008-03-06 @ 21:14:39
Postat av: Micha

Så duktigt du är. Du kan säga till mamma och mormor att titta in på pyrets o smulans blogg, det har kommit in fler bilder nu.
Kram på dig...

2008-03-09 @ 12:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0