Dagistjejen

Idag ringde min mamma till Medborgarkontoret och frågade om jag hade fått någon dagisplats. Vi har väntat och väntat, men inte hört något alls. Min mamma är ju som bekant lite hysterisk så jag sa till henne att ringa och fråga om det kanske redan var klart. Det var det. Jag kommer att få en plats på Hultgården! Mamma tycker att det är det finaste dagiset i hela stan och dessutom ligger det ungefär fem sekunders gångväg från mormor och morfar. Det blir ju jättebra. På det här dagiset får man lära sig en massa bra saker och vara utomhus jättemycket! Jag börjar antagligen i mitten av augusti och jag längtar faktiskt redan lite.

image472

Så här fint är mitt dagis!

Kommentarer
Postat av: Emelie

vad mysigt! det ser ut som nåt som Astrid Lindgren skulle ha kunnat skriva om!

2008-04-24 @ 10:39:54
URL: http://emeliedemontmartre.blogspot.com
Postat av: morfar

Kanonbra att du fick plats på Hultgården, tänk så nära det blir för mormor och nig att hämta dig om dina föräldrar skulle bli sena någon gång, Dessutom är det ju inte något jättedagis utan lite lagom många barn, det kommer att passa dig perfekt. Nu när ishockeyn är slut får vi lägga vår kraft på fotbollen som du redan vet så är MFF favoritlaget nr 1, men även HBK har ju våra sympatier. Bra att att ha två lag alltid är det ju något som går bra.
massor av pussar och kramar från din morfarkompis.

2008-04-25 @ 08:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0