Min nionde dag i livet

Idag blir jag nio dagar gammal. Det ni! För att fira det kommer BVC-sköterskan på hembesök om några timmar. Hon ska väga mig och säkert ta en massa prover. Mamma är lite orolig inför detta. Tänk om jag inte har ökat i vikt, men så som jag äter borde jag ha gått upp massor. Hoppas att jag har kommit upp i min födelsevikt igen.

Det har hänt några maffiga saker i mitt liv förresten. Navelstumpen har fallit bort och jag har för första gången bajsat så att det läckte ut från blöjan. Pappa tyckte att det var det värsta han sett och han försvann som en virvelvind ner till tvättstugan med mina bajsiga kläder. Mamma blev mest glad, för nu verkar ju min mage fungera som den ska!

På morfars begäran har mamma lagt in några bilder på mig.

image2

Åh, vad skönt det är att bada!

image3

En alldeles färsk sovbild på mig. Visst är jag söt!?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej förresten du nya kusin, jag ser fram emot att träffa dig. Hoppas att det blir snart! Var snäll mot din mamma och pappa och hälsa dem från mig!

PS. Bra att du blev en tjej, det blir mer balanserat så (du och jag vs. Martin och Samuel) :D

2007-05-11 @ 08:44:16
Postat av: morfar

Hej söting!
Önskemål, ny(a) bild/er varje dag!

2007-05-11 @ 08:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0