Sömntuta

Vet ni, jag har kommit på att det trots allt är rätt OK att sova. Ett tag trodde mamma att det var kolik på gång eller att jag inte fick tillräckligt med mat för jag började bli rätt gnällig, men sedan ett par dagar sover jag mycket bättre. Mitt personliga rekord är sju timmar i sträck (från kl 20 till 3). Pappa och mamma tycker att det är oerhört länge.

I morgon ska mamma följa med mig till BVC. Jag ska väga mig lite. Mamma är lite orolig för det här med viktuppgången eftersom jag äter mycket kortare tid. Jag försöker förklara för mamma att jag får i mig tillräckligt med mat ändå eftersom jag är mycket bättre på att äta, men hon fattar ju inte. Ååååh, min mamma bara oroar sig för allt hela tiden!

Idag kom Micha och Mona hit och tittade på mig. De tyckte förstås att jag var en fin och bra bebis. Jag pratade lite med dem och visade hur man gör när man sprattlar snyggt. Jag fick presenter av dem dessutom! En Bamse-klänning, Bamse-strumpor och ett par jeans. Mamma blev så glad för kläderna var verkligen jättefina.

Idag passade min mormor mig jättelänge. Mormor har gjort sig illa i ena knät och kan inte gå så långt, så mamma åkte till stan och uträttade lite ärenden åt henne. Under tiden var jag själv hos mormor och hade det toppen. Jag pratade och skrattade en massa. Min jobbiga mamma ringde hem två gånger för att kolla så att jag skötte mig. Vad tror hon egentligen? Klart att jag vet hur man ska uppföra sig för att linda mormor runt sitt lillfinger.

Mamma har lagt in lite snygga bilder på mig från de senaste dagarna här nedanför. Ser ni att jag börjar bli stor?

image88

Söndagsbad. Det finns inget bättre än att bada!

image89

Detta eviga fotograferande! Låt mig bada i lugn och ro nån gång!

image90

Övningssitter lite avslappnat.

image91

Tränar nacken i babygymmet.

Kommentarer
Postat av: morfar

Tur att mamma hade glömt lite saker hemma hos mormor och mig idag så att jag fick åka bort med med sakerna till dig. Som alltid sken du som en sol och var pratsugen när jag kom, du kämpade på i ditt gym. jag kunde ju inte stanna hos dig så länge för jag skulle vidare till Vetlanda för att titta på speedway, när du blir lite större skall du få följa med mig och titta, det är säker något du kommer att gilla. Det är lika bra att du lär dig från början att i Vetlanda är Holta kung!
Puss sötnos!

2007-06-19 @ 22:38:01
Postat av: Anonym

Så go du är!!!
Vi pratade i mun på varandra om dej när vi åkte hem,
ser fram mot nästa gång vi får "hålla och kolla"
kram
micha och mona

2007-06-20 @ 22:24:16
Postat av: morfar

Idag är det dagen före midsommarafton och du skall åka bort till dina kusiner i Östergötland. Mormor och jag har ju haft glädjen att få träffa dig idag, jag tycker att du växer och blir duktigare för varje gång som jag ser dig. Aldrig kommer att glömma ditt breda smile och ditt snackande när jag la ner dig på mormors säng, det var som att du ville säga till mig så skönt att slippa vara ihoptryckt i din famn.
Alla älskar dig!
Puss och trevlig midsommar hälsa alla i Östergötland!

2007-06-21 @ 21:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0