Mon dieu!

Min pappa har kommit till rätta igen. Mamma och jag åkte till Mjölby och hämtade honom hos farmor. Farmor blev så glad när jag kom och hälsade på. Det var jättemysigt att åka bil för vi lyssnade på mina favoritlåtar Krokodilen i bilen, Vipp-på-rumpan-affärn och Ketchup ska prutta under tiden. Jag sov bara 30 minuter och resten av tiden satt jag och diggade.

När pappa var i Paris köpte han och farmor jättefina kläder till mig. Jag fick två snygga Escada-klänningar av farmor och två Petit Bateau-bodys av pappa. Pappa hade dessutom köpt en jättefin liten Hello Kitty-påse som jag kan ha mina älsklingsnappar i. Mamma blev nog gladare än jag. Jag var mest intresserad av farmors roliga tavlor.

Dagen innan vi åkte och hämtade pappa kom min kusin Tuva hem till mormor och lekte med mig. Hon hade en stor Pippi-docka som jag genast blev kompis med. Vilka roliga toffsar hon hade. Alldeles knallorange var de. Jag pratade med toffsarna en lång stund.

image103

Tuva presenterar Pippi-dockan för mig.

image102

Jag och min nya kompis.

image101

Min farmor och jag! Visst matchar vi varandra? Rosa är så fint.

image100

Min pappa och jag myser i soffan. Ser ni att jag sitter själv? Nåja, jag har liiiite stöd för ryggen och huvudet...

Kommentarer
Postat av: Mormors kusin Britt

Vad skönt ha pappa hemma. Du är så jättefin liten babyflicka så pigg o vaken.Tänk att ha kläder från modemetropolen inte illa när man inte är äldre.Tack för titten på dom nya bilderna. kram på dig. kusinen Britt

2007-07-01 @ 17:14:41
Postat av: Emelie

Hej Hedda!
Nu har jag flyttat ut ur min lägenhet. Har ont i armarna efter allt bärande :(
Kul att se nya kort på dig, men jag tycker allt att det har blivit lite för glest mellan uppdateringarna - hälsa mamma och pappa det! :)
Kram/Emelie

2007-07-01 @ 18:45:33
Postat av: morfar

Du är för mysig mitt lilla "hjärta", du vet hur man linddar en morfar runt lillfingret. Jag kommer att minnas torsdagmorgonen förra veckan när mamma och du bodde hemma hos mormor och mig.
Du låg där i din säng och skattade och pratade med mig så länge så att jag kom försent till mkitt arbete, jag ville inte åka ifrån dig, det var en av de härligaset stunder som jag har upplevt.
Puss och kram!

2007-07-02 @ 13:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0