En lång uppdatering

Nu får min mamma faktiskt skämmas. Hon har slarvat massor med uppdateringen av min blogg. Jag har sedan senaste inlägget hunnit uppleva min första midsommar även om den tydligen inte alls blev som den brukar vara.

Något jättetråkigt hände på midsommaraftonens eftermiddag. Jag förstår inte så mycket av det själv, men alla runt omkring blev så ledsna. Min mammas kusiners pappa somnade in efter att ha kämpat mot sin sjukdom ända in i det sista. Det är så orättvist och hemskt tycker mamma. Hon har förklarat för mig att saker som inte borde få hända ändå ibland händer här i världen. Jag begriper ingenting. Varför ska det vara så? Min farfar försvann också från den här världen tidigare i år. Farmor har berättat att han är stolt över mig i sin himmel. Min farfar och Olivia och Adams pappa har det säkert jätteroligt tillsammans där uppe. Hoppas att de håller lite koll på oss som är kvar här så att det dröjer många många år innan någon annan måste resa upp dit. Mamma säger att jag är en liten glädjespridare och att en sådan behövs när livet är dumt. Hoppas att hon har rätt. Jag ska sprattla extra snyggt och skratta lite mer än vanligt åt Olivia, Adam och deras mamma Gunilla.

Pappa, mamma och jag åkte till farmor på midsommaraftonens morgon. Det var jätteroligt att träffa alla mina kära östgötar igen. De tyckte att jag hade vuxit även om min kusin Emelie tyckte att jag var den minsta bebis som hon någonsin hade sett. Det var första gången jag träffade Emelie och hennes kille Stephane. De bor ju i Danmark och det är tydligen ett helt annat land som man inte åker till så ofta. Ja, inte vet jag, men det var väldigt roligt att äntligen få träffa henne. Vet ni, jag sov över hos farmor för första gången. Det gick jättebra förstås. Jag är en mycket bra bebis.

Mamma och jag åkte hem på midsommardagen och på söndagen åkte pappa till Paris med sin mamma, syster och svåger. Jag längtar efter min pappa. På torsdag åker vi och hämtar hem honom. Jippie!
Mamma och jag bor hos mormor medan pappa är i Paris. Dels för att mamma tycker att det är roligare och dels för att mormor faktiskt behöver mig lite nu när hon har så ont i sitt skruttiga knä.

Idag har Micha och Mona varit hos mormor och beundrat mig igen. De tycker att jag är jättefin och det är jag ju förstås. Mamma tog kort som ni kan se här nedanför.

image92

Emelie och jag på midsommaraftonen. Den dåliga fotografen (läs: mamma) fattar inte att man kan ta bort kräkservetter som ligger på bordet innan man tar kort.

image93

Min kusin Samuel och jag i våra fina midsommarkransar.

image94

Hej världen!

image95

Min bästis Olivia kom och lånade mig i söndags morse.

image96

Jag och mina dubbelhakor väntar på Micha och Mona. Jag känner mig väldigt fin i Bamse-klänningen jag fick av dem förra veckan.

image97

Micha och jag.

image98

Mona och jag.

image99

Man kan ju inte hålla igång hur länge som helst.


Kommentarer
Postat av: micha och mona

Längtar redan till nästa gång, lilla sötnos!
Tack för en härlig och kramig fm med gott fika

2007-06-26 @ 17:52:11
Postat av: micha och mona

Längtar redan tills nästa gång vi får träffa dej lilla sötnos.
Tack för en underbar fm och gott fika.

2007-06-26 @ 17:56:52
Postat av: morfar

Det var verkligen på tiden att din mamma la in lite nya bilder på dig så att alla andra som följer dig på bloggen får se hur du växer ju och blir duktigare för vaje dag.
Vi har verkligen varit och är fortfarande jätteledsna för att Oliva och Adams pappa inte får vara med och följa deras fortsatta liv och inte heller se din utveckling, nu är det tur att du finns så att vi alla kan skratta och känna glädje. Puss på dig mitt älskade lilla barnbarn.

2007-06-26 @ 19:59:02
Postat av: Mormors kusin Britt

Vilken söt liten midsommarflicka.Tur att du lilla solståle finns nu när släktingarna har det svårt.Min gullunge Alma har varit hos oss några dagar med sina föräldrar.Det bästa hon vet just nu är jordgubbar hon maler ner dom det går med raketfart. Du får testa nästa sommar. Kram på dig från Britt

2007-06-27 @ 21:38:23
Postat av: Emelie

Hej Hedda! Tack för sist, det var SÅ kul att äntligen träffa dig. Jag fick ju till och med se ditt saxofonsolo i bilen till Malexander! Är förresten enig i det där som står i bloggen - du är världens minsta och gulligaste bebis!!! Jag hoppas att vi ses snart igen! Hälsa din mamma (och pappa när han kommer hem)

2007-06-27 @ 22:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0