Kalas

Nu har det återigen gått några dagar utan minsta lilla uppdatering. Jag har sedan senaste inlägget varit på 4-årskalas, trädgårdsfika och grillkväll. Dessutom har jag ju som vanligt hunnit med att bada. Som tur är har kameran varit med överallt. Duktigt pappa och mamma!

Tuvas kalas var jätteroligt. Hon fick en massa paket, men jag var mest intresserad av papper och snöre. Direkt efter paketöppningen blev jag hungrig och trött, så jag har inte så bra koll på hur tårtan smakade eller vad som var bästa samtalsämnet.

På lördagsförmiddagen blev vi inbjudna på trädgårdsfika hos Landbrings tillsammans med mormor och morfar. Vädret var jättefint så vi promenerade dit, men snart blev det mulet och innan vi hann hem kom regnet. På kvällen upphörde regnet och då passade vi på att grilla.

Idag ska mamma och jag börja packa ihop mina saker inför semestern. Vad häftigt det ska bli att åka iväg! Min första semester!!

image141

Cornelia, födelsedagsbarnet Tuva, mamma Susanne och pappa Peter.

image142

Tuva blåste ut alla ljus på en gång. Tydligen får man önska sig något då.

image143

Men jag missade ju allt spännande som vanligt. Här sover jag på Susannes säng.

image144

Sitter och myser i Christinas knä.

image145

Myser vidare på mormors axel.

image146

Hedda på snedda!

image147

Morfar, den store odlaren, har gett lökar till en lycklig Christina.

image148

Jag tittar förvånat på hur man kan bli så glad för något så märkligt som lök.

image149

Åh fy... Det killar i näsan...

image150

Kan inte hålla emot längre...

image151

Aaaaatchooo!

image152

Sprattlar i badet.

image153

Kopplar av med lite TV-tittande efter badet.

Kommentarer
Postat av: morfar

Vika underbara bilder! Du och alla som du fotgraferas tillsammans med ser så glada ut, kan det bero på dig? Bara tre dagar till torsdag då vi åker iväg på semester, mormor och jag, du och din familj tillsammans med dina "kussingar" i Bodafors och deras föräldrar, det ska bli riktigt roligt. Utöver att vi alla ska ha kul ihop, bada, ha kul på badland, utställningar, äta och dricka gott, kommer jag varje dag ta med Peter och din pappa Andreas ut på en joggingrunda, dessutom skall vi spela ett par golfrundor, vi tre har nämnligen dabbats av samma åkomma, vi har ett antal kilon i övervikt. Semestern ska bli en nystart på våra smalare liv (viktmässigt). Vi ses säkert innan vi reser, kan knappt hålla mig av längtan till att se dig och krama om dig, lilla gullunge. Puss på dig!

2007-07-23 @ 09:49:16
Postat av: Landbrings

Hej Hedda! Kul att du kom och fikade med dina föräldrar i lördags!Vi fick ju faktiskt en heldag tillsammans eftersom vi grillade på kvällen hos mormor o morfar.Helmysigt! Lycka till på din första semester din lilla sprättbåge!
Kramar Landbrings

2007-07-23 @ 18:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0