Femkilosklumpen

Jaha, på självaste tvåmånadersdagen blev jag knallförkyld igen. Mamma och pappa blev lite nojjiga och ringde till barnmottagningen och vi fick komma dit en timme senare. Först träffade jag en sjuksköterska som jag pratade med som bara den och sedan fick jag träffa en läkare som jag om möjligt pratade ännu mer med. De tyckte att jag var en väldigt social och pratglad bebis. Sjuksköterskan vägde mig. Mamma blev alldeles till sig i trasorna över att jag numera väger 5000 g. Det ni! Fem hela kilon. Det innebär en viktökning på 342 gram sedan 21/6 och det är tydligen jättebra. Läkaren kollade min syresättning som låg på maffiga 99% och sedan lyssnade hon på när jag andades och konstaterade att jag hade en massa slem i luftrören. Jag fick Ventoline som ska göra andningen lättare. Toppen!

Efter sjukhusbesöket åkte vi hem till mormor och njöt av det fina vädret. Vi fick med oss mormor till stan en stund också och jag charmade mormor så till den milda grad att hon köpte lite kläder till mig. Det gjorde mamma också för den delen så nu är jag bland annat en baddräkt, en body, en solhatt och en mössa rikare.

image104

En femkilosklump utan kläder. Sprattel sprattel!

image105

En femkilosklump med kläder. Ännu mer sprattel!

image106

Evighetslång väntan på min medicin utanför Apoteket på sjukhuset. Jag tog tillfället i akt och sov. Pappa tittar avundsjukt på mig.

image107

Somnade gott i mormors famn.

Kommentarer
Postat av: morfar

Grattis till viktökningen, tycker nog att de sista grammen "verkligen" satt sig på rätt ställe.
Krya på dig hjärtat. Puss, puss!

2007-07-02 @ 21:58:08
Postat av: mona och micha

Krya på dej lilla gumman.
Tur att solen lyser ibland så mormor och du kan njuta. Det ser jättegott ut.
Kram

2007-07-03 @ 19:09:50
Postat av: Emelie

Hoppas du mår bættre Hedda!

2007-07-03 @ 21:00:04
Postat av: mormor

Hej lilla snorkfröken!
Vet du vad din mamma säger? jo...att mormor måste vara jättetråkig för att du alltid somnar hos mig.Hur ska vi förklara för henne att vi har det jättemysigt, försök Du, får vi se om hon fattar hur det verkligen är.
puss o kram.
Mommo!

2007-07-04 @ 08:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0